کد خبر : 36302
تاریخ : 1399/11/16
گروه خبری : علمی

رئیس پارک علم و فناوری همدان خبرداد:

توسعه صادرات محصولات دانش‌بنيان و فناور همدان دردستور کار

سپهرغرب، گروه - شکیبا کولیوند : گروه خبر - شکيبا کوليوند: رئيس پارک علم و فناوري همدان با تأکيد بر اينکه توسعه صادرات محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان و واحدهاي فناور ازجمله برنامه‌هاي اصلي ما است، خاطرنشان کرد: در سال 1399 تعداد شرکت‌هاي دانش‌بنيان استان همدان برابر 45 مورد است که طبق برنامه برآنيم تا اين تعداد در سال 1404 به 80 شرکت برسد.

محمدحسن مرادي روز گذشته در جمع خبرنگاران با بيان اينکه پارک علم و فناوري نقش يک تسهيلگر و تسريع‌کننده کارها را دارد، مطرح کرد: رسالت پارک‌هاي علم و فناوري تسهيل‌گري بين مراکز علم و دانش و بازار است.
وي با بيان اينکه بايستي در مسير تسهيلگري به نحو احسن وارد کار شد، ابراز کرد: تسهيل در اين راستا با ارائه تسهيلات، مکان، فراهم کردن معافيت مالياتي و مواردي از اين‌دست فراهم مي‌شود تا بتوانيم مسير را از توليد علم و دانش تا فروش محصول مهيا کنيم.
رئيس پارک علم و فناوري همدان با بيان اينکه 110 سرويس در بحث‌هاي مالي، آموزش، برندسازي، تجارت، فروش، ارتباط با دانشگاه و غيره به شرکت‌هاي دانش‌بنيان ارائه مي‌شود، اظهار کرد: پارک علم و فناوري همدان در برخي بخش‌ها خوب عمل کرده و بخش‌هاي پيش‌رشد، رشد و مؤسسه در پارک فعال است.
مرادي با تأکيد بر اينکه در کشورهاي پيشرفته توليد محصول درصد کمي از درآمد سرانه را تشکيل مي‌دهد و درصد کمي از اشتغال را به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: در اين کشورها حدود 60 تا 70 درصد اشتغال و درآمدها مختص به بحث‌هاي خدماتي است؛ بدين‌سان زمان آن رسيده تا با شناخت بازار وارد کار شويم و در مسير نوآوري در بازار قدم در مسير بحث‌هاي خدماتي بگذاريم.
وي با بيان اينکه نبايد فکرمان تنها روي توليد محصول باشد، گفت: گستردگي و توسعه بازار مهم است و بايد مورد توجه قرار گيرد.
مرادي در ادامه صحبت‌هاي خود اهم اهداف پارک علم و فناوري همدان در سال جاري را چنين تشريح کرد: راه‌اندازي صندوق پژوهش و فناوري استان همدان در تابستان سال جاري، توسعه فعاليت مراکز رشد و نوآوري در شهرستان‌هاي استان، راه‌اندازي شتاب‌دهنده‌هاي تخصصي، توسعه صادرات محصولات دانش‌بنيان و فناور و توسعه شبکه همکاري‌هاي داخلي بين‌المللي ازجمله اهداف و عملکردهاي پارک علم و فناوري همدان در سال جاري است.
رئيس پارک علم و فناوري همدان از فعاليت مراکز رشد و نوآوري در استان همدان نيز سخن گفت و افزود: اين مراکز در شهرستان‌هاي همدان فعال هستند که به‌نوعي يا زيرمجموعه پارک علم و فناوري بوده و يا همکار پارک علم و فناوري همدان محسوب مي‌شوند.
وي در ادامه به تشريح برنامه توسعه صادرات محصولات شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان در همدان اشاره کرد و گفت: ازجمله اين برنامه‌ها مي‌توان به عقد تفاهم‌نامه همکاري با شرکت هوکاد کارگزار صادراتي در عراق، عقد تفاهم‌نامه همکاري با شرکت برسام طريق ماندگار کارگزار صادراتي در قرقيزستان، عقد توافق‌نامه همکاري با شرکت هامون دانش پيشرو کارگزار صادراتي در افغانستان، گرفتن مجوز کارگزاري صادراتي توسط شرکت ايرسارسانه، مؤسسه فناور پارک علم و فناوري و اجاره فضاي يک‌هزار و 500 متر مربعي در شهر اربيل توسط شرکت ايرسا رسانه جهت معرفي محصولات فناور و دانش‌بنيان کشور و به‌خصوص استان همدان اشاره کرد.
مرادي با تأکيد بر اينکه توسعه صادرات محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان و واحدهاي فناور ازجمله برنامه‌هاي اصلي ما است، خاطرنشان کرد: در سال 1399 تعداد شرکت‌هاي دانش‌بنيان استان همدان برابر 45 مورد است که طبق برنامه بر آنيم تا اين تعداد در سال 1404 به 80 شرکت برسد.
رئيس پارک علم و فناوري همدان با بيان اينکه تاکنون ميزان صادرات کل شرکت‌هاي دانش‌بنيان در سال جاري برابر 900 هزار دلار بوده است، اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد واحدهاي فناور پارک همدان برابر 205 مورد است که طبق افق سال 1404 اين تعداد به 350 واحد فناور خواهد رسيد.
وي در بخش پاياني سخنان خود مطرح کرد: بر آنيم تا نواحي صنعتي و نوآوري را در شهر همدان تعريف تا با اين روند بتوانيم نقش تسهيلگري خود را به‌خوبي ايفا کنيم.
 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/36302