کد خبر : 43564
تاریخ : 1400/4/28
گروه خبری : شهر

مردم خواهان تغییر در مدیریت شهری هستند

هرچند که برخی با همین دموکراسی به مناصبی می‌رسند، اما حاضر نیستند دیگر موقعیت و منصب خود را رها کرده و به دیگری بسپارند.

شهردار هم ازجمله مناصبی است که غیر مستقیم و توسط منتخبان مردم انتخاب و به خدمت مشغول می‌شود.

این‌روز‌ها و پس از برگزاری انتخابات شوراها، تکلیف شورای اسلامی شهر همدان مشخص شده است و کسانی که موفق به کسب آرای مردم شده‌اند، درصدد مهم‌ترین انتخاب خود که همان انتخاب شهردار است، هستند تا اراده واقعی مردم در انتخاب شهردار توسط منتخبان شورا نمود عینی پیدا کند.

از سوی دیگر راهیابی سه نفر از 11 نفر اعضای شورای پنجم به شورای ششم، نشان‌دهنده تغییر لاجرم و اجباری در مدیریت شهرداری است؛ چراکه مردم با رأی خود به همه فهمانده‌اند که خواهان تغییر هستند.

به آمار دقت کنید، از 11 نفر اعضای شورای پنجم، هفت نفر داوطلب عضویت در شورای ششمن بوده‌اند که تنها سه نفر از آن‌ها، یعنی کمتر از 50 درصد به شورای ششم راه یافته‌اند که خود گویای اراده مردم بر تغییر در سکان‌داری مدیریت شهری همدان است و البته نسبت به کل اعضای شورای پنجم شاهد تغییر بیش از 70 درصدی اعضای شورا هستیم.

بنابراین انتخاب مجدد شهردار فعلی به‌عنوان شهردار شورای ششم تقابلی آشکار با خواست و اراده مردم همدان مبنی بر تغییر به حساب می‌آید. هرچند برخی شهردار فعلی را فراجناحی می‌دانند و وی را صرفاً یک مدیر اجرایی قلمداد می‌کنند، اما واقعیت آن است که او در بزنگاه‌ها اصلاح‌طلبان را طی چهار سال گذشته دلسرد نکرد و حتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی افرادی از نزدیکان اصلاح‌طلبان را با سفارش و تأکید آنان به کار سپرد و حتی به‌دلیل ناکارآمدی آن‌ها و با جابه‌جایی از حوزه فرهنگی، پست‌های حساس دیگری به افراد مذکور سپرد تا دل اصلاح‌طلبان را به‌دست آورد!

البته نباید منکر زحمات، تلاش‌ها و پیگیری‌های ایشان و معاونین و مدیران شهرداری در طی چهار سال گذشته بود. انجام ده‌ها پروژه عمرانی و خدماتی و فرهنگی و به اتمام رسانیدن پروژه‌های ناتمام مدیریت قبل، قطعاً با زحمات شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شهرداری و مساعدت سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر شده است. اما تقاضای آشکار رأی‌دهندگان برای تغییر در مدیریت شهری با آمدن چهره‌های جدید با نگاه سیاسی متفاوت از قبل را نمی‌توان منکر شد و برای آن توسط منتخبان شورای ششم باید پاسخی قانع‌کننده ارائه شود.

از سوی دیگر گرایش سیاسی و فرهنگی اکثریت اعضای شورای پنجم که اصلاح‌طلب بودند، کاملاً متفاوت و در تقابل با اعضای شورای ششم که تقریباً تماماً اصول‌گرا هستند، است؛ پس چطور ممکن بوده شهردار شورای اصلاح‌طلب بتواند با یک چرخش 180 درجه‌ای اجرای منویات شورای اصول‌گرا را برعهده بگیرد؟ مگر در صداقت ایشان شبهه‌ای وجود داشته باشد. بنابراین بر خود شهردار فعلی نیز اخلاقاً فرض است که از داوطلبی شهردار شدن انصراف دهد و اثبات کند که با مردم صادق است و حاضر نیست وجدان و مطلوبات ذهنی خود را فدای رسیدن به قدرت کند.

البته اخبار رسیده از منتخبان شورای ششم حکایت از اقبال بسیار کم به شهردار فعلی شهر همدان دارد و آن‌ها پیام مردم همدان را به‌خوبی درک کرده‌اند و صدالبته شعار‌ها و اهداف منتخبان شورای ششم نیز انتخاب شهردار فعلی را بسیار بعید می‌نمایاند. بنابراین با ترکیب جوان و ارزشی اکثریت منتخبان شورای ششم، باید منتظر ماند و آینده مدیریت شهری و سکاندار جدید آن را امیدوارانه نظاره کرد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43564