کد خبر : 43590
تاریخ : 1400/4/29
گروه خبری : استان‌ها

مرکز جامع سرطان همدان با حضور معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این آیین با بیان آنکه در سفر قبلی که شهریورماه سال گذشته به همدان داشتیم در شورای برنامه‌ریزی استان توافق شد 32 طرح و پروژه با ارزش 545 میلیارد تومان اجرایی شود، مطرح کرد: در سفر کنونی یکی از پروژه‌هایی که به‌لحاظ علمی و فنی جایگاه ویژه‌ای داشت، افتتاح شد.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه‌هایی که در جلسه سال گذشته بر اجرای آن تأکید شد احداث دو هزار واحد مسکونی برای افراد کم‌برخوردار در شهرستان بهار بود، اظهار کرد: درحال حاضر یک‌هزار واحد دیگر به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه از 545 میلیارد تومان توافق‌شده در جلسه سال گذشته بالغ‌بر 800 میلیارد تومان به این پروژه‌ها تزریق شد، مطرح کرد: قبل از پایان دولت دوازدهم 80 میلیارد تومان نیز تزریق خواهد شد.

* اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان

استاندار همدان نیز در این برنامه با بیان آنکه در کشور در حوزه بهداشت و درمان تحول عمیقی ایجاد شده، توضیح داد: در پروژه بیمارستان اکباتان بیش از 250 نفر مشغول کار هستند و قرار است تا چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه فاز جدید بیمارستان فاطمیه مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، مطرح کرد: در اغلب شهرستان‌های همدان مانند بهار، تویسرکان و نهاوند طی هشت سال گذشته بیمارستان افتتاح شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا بیمارستان رزن نیز درحال ساخت است.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان از ظرفیت پزشکان حاذقی برخوردار است، گفت: به همین دلیل استان همدان به‌عنوان قطب پزشکی غرب کشور به استان‌های اطراف خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نام زنده‌یاد فرشچیان در همدان نیک و جاودانه است، مطرح کرد: کمتر از یک سال بعد از افتتاح بیمارستان قلب و عروق فرشچیان که شاهد اثرات آن در استان هستیم، این مرکز به‌عنوان یکی از بهترین مراکز جامع سرطان در استان همدان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان نیز در این برنامه با بیان آنکه در طول هشت سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان همدان افتاده، خاطرنشان کرد: 400 پروژه طی این مدت اجرا شده و اطمینان می‌دهم در طول 30 سال آینده، استان همدان در حوزه زیرساخت‌های حوزه بهداشت نیاز به کار خاصی ندارد.

رشید حیدری‌مقدم بیان کرد: در حوزه درمان هم اگر بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اکباتان به بهره‌برداری برسد، به‌جز تجهیزات آیتیکت، نیاز به زیرساخت خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان تنها دانشگاه علوم پزشکی ایران است که 600 دانشجوی خارجی در آن تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: سالانه یک‌ونیم تا دو میلیون دلار ارز وارد کشور می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز جامع سرطان دارای 25 هزار و 800 متر مربع زمین است و در حوزه سلامت مگاپروژه محسوب می‌شود، مطرح کرد: در فاز نخست یک‌هزار و 800 متر مربع آن افتتاح و بخش‌های پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و سراپایی را شامل می‌شود. برای این فاز نزدیک به 400 میلیارد تومان هزینه شده که 180 میلیارد تومان آن تجهیزات بوده و دو دستگاه از آخرین مدل دستگاه‌های پرتودرمانی در دنیا برای این مرکز خریداری شده است.

حیدری‌مقدم با بیان آنکه تمام مراحل عمرانی این پروژه به‌صورت مشارکتی با همکاری خانواده زنده‌یاد فرشچیان انجام شده است، افزود: 60 درصد هزینه‌ها توسط دولت و 40 درصد آن توسط بنیاد زنده‌یاد فرشچیان تأمین شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم فاز دوم هم که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفندماه 1400 به بهره‌برداری برسد و شامل آزمایشگاه، مراکز تشخیصی، شیمی‌درمانی، بستری، جراحی و آی‌سی‌یو خواهد بود. فاز سوم این پروژه هم کار بسیار بزرگی و شامل مرکز پزشکی هسته‌ای، درمانی، پیوند مغز استخوان، سلول‌های بنیادی و پژوهشگاه سرطان خواهد بود و همدان را به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان معرفی خواهد کرد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43590