کد خبر : 43591
تاریخ : 1400/4/29
گروه خبری : استان‌ها

خبر خوب؛

برگزاری 6 نشست روشنگری به همت بسیج رسانه همدان

بسیج رسانه استان همدان طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های قابل توجهی داشته که به‌منظور اطلاع از آن‌ها با مسئولش گفت‌و‌گو کردیم.

ناصر قوامی‌مشفق با اشاره به اقدامات و دستاوردهای بسیج رسانه استان همدان طی پنج‌ماهه فعالیت خود در این عرصه، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ابوذر با عنوان ابوذر زمان ازجمله اقدامات در این حوزه بوده که اهالی رسانه با رویکرد امیدآفرینی برای مطالبه آرمان‌های انقلاب از نهادهای حاکمیتی و مدیریتی، ورود داشتند.

وی به ارسال 100 اثر به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت: مرحله استانی جشنواره برگزار و یک اثر نیز به مرحله کشوری راه یافت و اثر راه‌یافته از ملایر به مرحله کشوری نیز دارای عنوان شد.

مسئول بسیج رسانه استان همدان بیان کرد: راه‌اندازی کمیته نقش‌آفرین با رویکرد حل مسئله و امیدآفرینی از دیگر اقدامات بوده که در ذیل این کمیته، تعدادی از اهالی رسانه پژوهشگر با شناسایی مسائل دارای راه حل قانونی آن‌ها را برای پیگیری مرحله به مرحله در اختیار رسانه‌های استان قرار داده و یک مطالبه‌گری تمیز با رعایت عدالت، انصاف، منطقی و آزادانه انجام می‌شود.

قوامی‌مشفق افزود: پیگیری منصفانه و نه با نگاه تخریب خواهد بود و مسئله حل‌شده را برای مردم عنوان خواهیم کرد که این مهم به امیدآفرینی در جامعه کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اهالی رسانه استان به‌عنوان دیده‌بانانی در خط مقدم مطالبه مردم از مسئولان هستند که باید مسائل را شناسایی و با پیگیری‌ از مسئولان این موارد را حل و سپس موضوع را اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: این اقدام به معنای امیدآفرینی و به دور از سیاه‌نمایی است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان ادامه داد: بررسی عملکرد یک‌ساله مجلس شورای اسلامی با رویکرد امیدآفرینی و حضور مدیران رسانه استان توسط بسیج رسانه از دیگر اقدامات بود؛ این نشست با حضور حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و حجت‌الاسلام فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به همراه پرسش و پاسخ برگزار شد.

قوامی‌مشفق با بیان اینکه غالب سؤالات و مسائل عنوان‌شده در نشست مذکور در سطح ملی بود، خاطرنشان کرد: مطالب عنوان‌شده نشست در سطح استانی و ملی اطلاع‌رسانی و منعکس شد؛ موضوع شفافیت در مجلس، مسائلی همچون اشتغال، ازدواج، اقتصاد و غیره دیگر مسائل مطرح بود که با هدف امیدآفرینی تشریح و پاسخ داده شد.

وی به برگزاری بررسی این‌گونه نمونه عملکرد در شهرستان ملایر و حضور نمایندگان این شهرستان در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: تلاش می‌شود چنین نشست‌هایی به‌صورت هر 6 ماه یک‌بار و یا سالیانه برگزار شود و نمایندگان از عملکرد خود در مجلس نیز گزارشی ارائه کنند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان اظهار کرد: در بحث انتخابات 6 نشست روشنگری با هدف امیدآفرینی و با حضور اساتید کشوری داشتیم که در راستای کمک به افزایش مشارکت، ایجاد نشاط و امید در مردم برای آینده با روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌الهی دنبال و به سؤالات خبرنگاران و مردم هم در آن‌ها پاسخ داده شد که به‌صورت میانگین نزدیک به 25 هزار بیننده در فضای مجازی داشتیم و این آمار به‌جز انعکاس محتوای این نشست در رسانه‌های مکتوب و برخط است.

قوامی‌مشفق با تأکید بر آنکه این نشست‌های ملی در آن بازه زمانی رسانه‌های استان را به کانون توجه رسانه‌های کشور تبدیل کرد، گفت: به تعبیری با کمک اهالی رسانه استان نمایی از ایجاد جبهه رسانه در تراز انقلاب را در استان مشاهده کردیم.

وی نخستین نشست را با حضور مدیرمسئول روزنامه کیهان با موضوع الزامات تحقق ایران قوی دانست و بیان کرد: این نشست بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت و مخاطب ما در فضای روبیکا یک‌هزار و 400 نفر بود که به‌جز این آمار، رسانه‌های مکتوب و برخط نیز به انعکاس محتوای این نشست پرداختند که به‌صورت دقیق آمار آن قابل احصا نیست.

مسئول بسیج رسانه استان همدان موضوع از مذاکرات وین تا حادثه نطنز را عنوان نشست دوم برشمرد و افزود: این موضوع به‌روز با حضور دکتر فریدون عباسی از دانشمندان هسته‌ای بررسی و شبهاتی که دشمن القا و چالش ایجاد می‌کرد را با بیان مسئله نفوذ و مدیران ناکارآمد تشریح کرد که محتوای این نشست نیز در رسانه‌های استانی و کشوری بازتاب گسترده‌ای داشت.

قوامی‌مشفق نشست سوم را با موضوع «نقش رسانه‌های صهیونیستی در عادی‌سازی اشغال» با محوریت فلسطین و حضور استاد نادر طالب‌زاده از اساتید و تهیه‌کنندگان صداوسیما به‌مناسبت روز قدس دانست و تصریح کرد: شبهات جوانان و اهالی رسانه در این نشست با حضور استاد، مطرح و پاسخ داده شد که اگر اغراق نکرده باشیم، بنا به دلایل شرایط کرونا و عدم وجود تجمعات، محتوای این نشست به محوری‌ترین برنامه روز قدس در کشور تبدیل شد.

وی با بیان اینکه نشست چهارم با حضور دکتر امیر عبداللهیان، دبیر کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل برگزار شد، ادامه داد: این نشست با موضوع «فلسطین از قبله اول مسلمین تا مهم‌ترین چالش جهانی» که با توجه به آغاز حمله مجدد اسرائیل به غزه و حمله به مسجدالاقصی بود، برگزار شد و کانون توجه رسانه‌های استان و کشور نیز قرار گرفت.

مسئول بسیج رسانه استان همدان نشست با سردار نقدی را نشست پنجم با توجه به درپیش بودن انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: این نشست با موضوع «از حماسه سوم خرداد تا حماسه 28 خرداد» با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها درپیش داریم که امروز این خرمشهرها اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره بوده، برگزار شد و به‌صورت آنلاین چهار هزار نفر در این نشست حضور داشته و نزدیک به صد پایگاه از اقصا نقاط کشور به‌صورت گروهی و با تجمع در حسینیه‌ها و مساجد در این نشست حاضر بودند که انعکاس محتوای آن در رسانه‌های مکتوب و برخط کشور انجام شد.

قوامی‌مشفق با تأکید بر اینکه امروز خرمشهر ما در مسائل اقتصادی سوء مدیریت‌های اقتصادی مدیران است، یادآور شد: مردم از این موضوع رنج می‌برند و باید با اتکا به توانمندی‎‌های داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، فتح شود؛ این 6 نشست برگزارشده در استان، مرجعی برای رسانه‌های کل کشور شد.

وی با بیان اینکه در حوزه بسیج رسانه برای قشر بسیج نیز به دنبال ارائه خدمات رفاهی هستیم، اظهار کرد: اهالی رسانه مشکلات عمده‌ای از قبیل مسائل رفاهی و خدماتی و غیره دارند و با وجود اینکه همواره در خط مقدم عملیات روانی دشمن، مقابله تحریف انقلاب و اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا و سایر شرایط حساس کشور بوده‌اند، متأسفانه تا به امروز مسائل رفاهی آن‌ها از قبیل بیمه و غیره حل نشده و تزریق واکسن کرونا برای آن‌ها صورت نگرفته است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه تعداد اهالی رسانه در استان محدود اما با اثرگذاری بسیار بالا است، گفت: هنوز مشکل بیمه این قشر حل نشده و در بحث امکانات رفاهی چالش دارند که بخش عمده‌ای از این مشکلات کشوری است و ما می‌توانیم این موضوعات را به‌صورت دائمی مطالبه کنیم.

قوامی‌مشفق با تأکید بر اینکه در دولت‌های گذشته حل مشکل بیمه ازجمله برای کارگران و مشاغل ساختمانی را شاهد بودیم، بیان کرد: اما خبرنگاران و جامعه رسانه با جامعه محدود با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و با این شرایط سخت پای کار رسانه و اطلا‌ع‌رسانی هستند که همین موضوع باید بیش‌ازپیش مسئولان را دغدغه‌مند کند و در بسیج رسانه مکلف به پیگیری مداوم این موضوع هستیم تا به نتیجه امیدوارکننده برسیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه بسیج رسانه استان همدان نیز واحدی با عنوان واحد خدمات رفاهی ایجاد شده است، افزود: این واحد رفاهی برای ارائه یک‌سری خدمات رفاهی به اهالی رسانه راه‌اندازی شده است که بخشی از مسائل رفاهی را برای این قشر تسهیل کند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان برگزاری نشست‌ها با نمایندگان مجلس و مطالبه‌گری‌ها در سال جاری را از موضوعات قابل پیگیری در سال جاری دانست و تصریح کرد: با هماهنگی خانه مطبوعات شرایطی فراهم می‌کنیم که مدیران رسانه استان با متولیان امر رسانه در کشور و مسئولان در وزارتخانه‌ها به‌صورت مستقیم جلسات مستمر داشته و مطالبات خود را عنوان کنند.

قوامی‌مشفق ادامه داد: در بحث جذب، آموزش و سامان‌دهی نیز در سال جاری برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت که برگزاری دوره‌های آموزشی، دوره‌های توانمندسازی رسانه در قالب خبرنویسی، یادداشت‌نویسی، عکاسی، گزارش و غیره و برگزاری جشنواره ابوذر از آن جمله است.

وی همکاری با ادارات به‌منظور آموزش سواد رسانه برای اقشار را از دیگر اقدامات در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: با صداوسیما به‌منظور تولید برنامه با موضوع گام دوم و کمک به تحقق دولت اسلامی با 50 عنوان برنامه، تفاهم شده است.

برگزاری 6 نشست روشنگری کشوری به همت بسیج رسانه همدان ازجمله اقدامات مؤثر در این بخش بوده که با کمک اهالی رسانه استان نمایی از ایجاد جبهه رسانه در تراز انقلاب را در استان شاهد بودیم و این نشست‌ها مرجعی برای رسانه‌های کل کشور شد؛ این نکته قابل ذکر است که اهالی رسانه استان به‌عنوان دیده‌بانانی در خط مقدم مطالبه مردم از مسئولان هستند که باید مسائل را شناسایی و با پیگیری‌ از مسئولان این موارد را حل و سپس موضوع را اطلاع‌رسانی کنند و این اقدام در راستای امیدآفرینی و به دور از سیاه‌نمایی است.

البته بسیج رسانه استان در راستای خدمت‌رسانی به قشر بسیج رسانه نیز اقداماتی همچون پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها را در دستور کار داشته و بحث بیمه و مسائل رفاهی را تا حصول نتیجه قابل قبول پیگیری می‌کند و در سال جاری نیز برنامه‌هایی همچون برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌ها را در دستور کار دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43591