کد خبر : 43597
تاریخ : 1400/4/29
گروه خبری : استان‌ها

ایتام بهزیستی کرمانشاه صاحب مسکن می‌شوند

سهم استان 20 مورد است

زهره شریفی روز گذشته اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده، ایتام (کودکانی که پدران آن‌ها فوت کرده است) فاقد مسکن واجد شرایط زیر پوشش بهزیستی در سطح استان از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند می‌شوند.

وی سهم استان کرمانشاه در این طرح را 20 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 9 مورد شناسایی شده است و 11 مورد جای خالی داریم.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به مبالغی که به این منظور درنظر گرفته شده است، گفت: 100 میلیون تومان بلاعوض از سوی بهزیستی، 25 میلیون تومان بلاعوض و 100 میلیون تومان هم تسهیلات کم‌بهره از سوی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی از زنان سرپرست خانوار در روستاها که دارای زمین هستند خواست برای استفاده از این فرصت حتماً به اداره بهزیستی محل زندگی خود مراجعه کنند.

شریفی درخصوص ساخت مسکن محرومین برای روستاییانی که زمین دارند و زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: مبلغ 50 میلیون تومان بلاعوض سازمان بهزیستی و مبلغ 30 میلیون تومان بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر بحث تأمین مسکن و واگذاری آن، خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی می‌توانند برای یک‌بار از معافیت‌هایی در زمینه انشعبات آب، برق و گاز بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر و بحث ودیعه مسکن خانوارهای زیر پوشش این نهاد حمایتی، گفت: در بحث ودیعه مسکن با همکاری خوب بانک‌ها بیش از 150 مورد تسهیلات پرداخت شده و بهزیستی هم 283 میلیون تومان پرداخت بلاعوض در این راستا داشته است.

شریفی از خیران نوع‌دوست استان خواست برای پرداخت ودیعه مسکن خانوارهای زیر پوشش بهزیستی پای کار بیایند.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43597