کد خبر : 43627
تاریخ : 1400/5/2
گروه خبری : ایران و جهان

تصمیم‌های وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار سبب آشفتگی بازار می‌شود

سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به محدودیت در صادرات و واردات حوزه کشاورزی و دامداری اظهار کرد: صادرات و واردات خون اقتصاد است و حال این موضوع چه معنی دارد که در حوزه واردات و صادرات دام زنده با مشکل مواجه هستیم؟

وی با بیان اینکه دولت لازم است با اتحادیه‌ها مذاکره کند، افزود: باید اجازه دهیم اقتصاد حوزه کشاورزی کار کند و از این رو متأسفانه دولت با قیمت‌های اجباری باعث وارد آوردن ضربه مهلک به فعالان حوزه کشاورزی شده و موجب می‌شود فعالان حوزه کشاورزی این حوزه را رها کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی ما در دستان کشاورزان و دامدار است، ابراز داشت: برای آنکه کشور دارای امنیت غذایی پایدار باشد باید کشاورز و دامدار این کشور دارای جایگاه باشند و حرف آنان شنیده شود و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر توجه به حوزه صنعت بوده است، گفت: امروز انتظار مردم و نخبگان آن است که به حوزه امنیت غذایی و کشاورزی توجه ویژه‌ای بشود و کشاورز در کشور دارای عزت باشند چراکه بخش عمده‌ای از افراد جامعه ما را کشاورزان تشکیل می‌دهند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی کشاورزی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند ما را بی‌نیاز از فروش نفت کند و سه برابر سرمایه‌گذاری در حوزه نفت برای کشور ارزآورزی داشته باشیم و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد تحول در حوزه کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل کشاورزی در تنظیم بازار است، تأکید کرد: متأسفانه وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است و این موضوع موجب بروز اتفاقات ناخوشایندی نظیر صف‌های طولانی مرغ و تخم مرغ شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی یک کارگروه ویژه محصولات کشاورزی تشکیل می‌شود، افزود: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی مقرر شده با همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های غیردولتی کشاورزی اقدامات مؤثری انجام شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43627