کد خبر : 43631
تاریخ : 1400/5/2
گروه خبری : استان‌ها

خبر خوب؛

اصلاح نقطه حادثه‌خیز سه راهی گیان تا کبودراهنگ

روستای زیر 20 خانوار قلی‌آباد بعد از 40 سال گازرسانی شد

مؤسسات و شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه عمومی دولت، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده‌دار هستند.

با توجه به وسعت و موقعیت هر منطقه اقدامات و برنامه‌ها در حوزه‌های فرمانداری متفاوت بوده و اجرای سیاست‌های تعیین‌شده بر اساس نیازها و اولویت‌ها خواهد بود؛ شهرستان کبودراهنگ به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان همدان به لحاظ موقعیتی و مکانی نیازمند اجرای سیاست‌ها و پروژه‌هایی برای بهبود وضعیت منطقه بوده و هست و به منظور آگاهی از این اقدامات و دستاوردها با فرماندار کبودراهنگ به گفت‌و‌گو نشستیم.

حجت‌الله مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما کبودراهنگ را بزرگ‌ترین شهرستان استان همدان و یک شهرستان ویژه و سوق‌الجیشی از لحاظ مکان‌های امنیتی، گردشگری، اقتصادی و نزدیکی به پایتخت دانست و اظهار کرد: مهمترین اولویت‌های شهرستان با توجه به موارد مذکور، مسائل کشاورزی، گردشگری و صنعتی یا اقتصاد است.

وی با بیان اینکه با توجه به سند راهبردی سه ساله استان یک اولویت‌بندی را نیز در شهرستان کبودراهنگ انجام دادیم، گفت: سال 97 و 98 طی دو سال پیاپی رتبه نخست تولید گندم را در استان کسب کردیم و طی سال‌های 98 و 99 رتبه دوم استان را در بحث اشتغالزایی در سند راهبردی را به خود اختصاص دادیم.

فرماندار کبودراهنگ با تأکید بر اینکه بر اساس گزارش سازمان تبلیغات اسلامی در سال 97 بیشترین تعداد خانه عالم در کل کشور در این شهرستان ایجاد شد، بیان کرد: گازرسانی به روستاها نیز از دیگر اقدامات در شهرستان بوده است.

مهدوی با بیان اینکه از 127 روستای شهرستان، چهار روستای زیر 20 خانوار با توجه به قانون گازرسانی نشده بود، افزود: سال 98 به واسطه پیگیری‌ها روستای زیر 20 خانوار قلی‌آباد در بخش مرکزی کبودراهنگ گازرسانی شد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش مرکزی شهرستان تفرجگاه و جای تفریحی برای مردم نداریم، تصریح کرد: در بخش گل‌تپه غار علیصدر و در بخش شیرین‌سو، تالاب شیرین‌سو وجود دارد اما در بخش مرکزی چنین موقعیت‌هایی نداریم و با هدف تقویت گردشگری شهرستان اجرای یک طرح ویژه را در این بخش مد نظر قرار دادیم.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه وزارت کشور مجری هیچ کاری نیست مگر یک مورد که آن هم برگزاری انتخابات است، ادامه داد: سایر کارها فرابخشی بوده و ایجاد یک پروژه و کارگاه‌های عمرانی و آسفالت یک راه کار ادارات و دستگاه‌های زیربط است.

مهدوی با تأکید بر اینکه وظیفه فرمانداری، نظارتی و حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: برخی شاید از این مهم مطلع نبوده و یا با غرض می‌گویند فرماندار چه کار کرد به عنوان مثال چرا خیابان‌ها آسفالت نیست که این وظیفه شهرداری است و البته ما نیز پیگیری می‌کنیم.

وی به پیگیری انجام طرح مطالعاتی گردشگری قلی‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: برای این روستای مشرف به شهر کبودراهنگ یک طرح گردشگری، مذهبی و توریستی به منظور محل اجتماعات، گردشگری مردم و افزایش افزوده اراضی، تله‌کابین و... درنظر گرفته شده است که البته مجری ما نبوده و میراث فرهنگی، بخش خصوصی این طرح را اجرا خواهند کرد.

فرماندار کبودراهنگ با تأکید بر اینکه بعد از سال‌ها گازرسانی به سه روستای اوچ‌تپه، ساری‌بلاغ و قلی‌آباد انجام شد، اظهار کرد: لوله گاز از پنج متری دولت‌آباد عبور می‌کند اما تاکنون گازدار نشده است و گازرسانی در حال انجام است؛ این روستا تنها روستای فاقد برق بود و سال گذشته با اعتبار 800 میلیون تومان برق این روستا وصل شد.

مهدوی با بیان اینکه اصلاح سه راهی گیان تا کبودراهنگ به طول 12 کیلومتر که به دلیل عدم برخورداری از جداکننده دو لاین قتلگاه مردم بود به عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان تعیین شد، گفت: تصادفات منجر به فوت و جرح بسیاری در این منطقه داشتیم و سال 97 نیوجرسی و روشنایی نصب شد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح چهار کیلومتر از مسیر 12 کیلومتری سه راهی گیان تا کبودراهنگ باقیمانده است، بیان کرد: با توجه به کاهش تعداد تصادفات و آمار فوتی‌ها مردم اظهار رضایت‌مندی از این اقدام داشته‌اند که البته این موارد از خدمات نظام است.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه انجام پروژه عمرانی در سطح شهرستان، ماحصل خدمات نظام است، افزود: پروژه‌هایی که انجام نشده باید از دستگاه‌های متولی و متصدی در این خصوص از سوی ما، اصحاب رسانه و منتقدان منصف سوال شود.

مهدوی با تأکید بر اینکه در بحث کرونا سال 98 از ورود چهار هزار خودرو به شهرستان جلوگیری شد، تصریح کرد: اگر همکاری و همراهی مردم و ادارات نبود این مهم محقق نمی‌شد و اکنون که بازهم در وضعیت قرمز قرار داریم تدابیری اندیشده شده که مردم و اصناف کمتر متضرر شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان کبودراهنگ و بهار هم‌زمان سه انتخابات میاندوره‌ای مجلس، شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری را برگزار کردیم، ادامه داد: در انتخابات 1400 حدود سه هزار نفر مجری، ناظر، عوامل انتظامی و امنیتی بود و ساماندهی این موارد کار آسانی نیست و به عنوان نماینده دولت و نظام موظف به شنیدن همه درخواست‌ها و پیگیری آنها هستیم.

فرماندار کبودراهنگ با تأکید بر اینکه در سال جاری با توجه به اعتبار ابلاغی 75 میلیارد تومانی پروژه‌هایی در سطح شهرستان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تومان از این اعتبار الزامات قانونی بوده و با 50 میلیارد تومان با هماهنگی ادارات ذی‌ربط پروژه‌های شاخص انجام خواهد شد.

مهدوی نخستین پروژه دارای اولویت شهرستان را در سال جاری بحث آب شرب دانست و یادآور شد: بحث راه‌ها اولویت بعدی است که در این خصوص مشکلات عدیده‌ای در شهرستان داریم؛ بهسازی روستاها و سلامت و شبکه بهداشت و درمان در اولویت‌های بعدی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بعد از حدود 40 سال دستگاه سی‌تی‌اسکن را در بیمارستان امام رضا (ع) نصب کردیم، اظهار کرد: این مهم نیاز شهرستان بود و انجام شد؛ به صورت همه جانبه می‌خواهیم مردم در آرامش و آسایش باشند و برابر قوانین و مقررات اعتبارات نیز در پروژه‌های دارای اولویت هزینه می‌شود.

فرماندار کبودراهنگ با تأکید بر اینکه اعتبار ابلاغی برای شهرستانی با این وسعت هزینه قابل توجهی نیست، گفت: البته با تعیین اولویت‌ها این اعتبار در پروژه‌ها سرشکن شده و سعی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان داریم.

شهرستان کبودراهنگ در بخش مرکزی فاقد تفرجگاه و مکان گردشگری بوده و غارعلیصدر و تالاب شیرین سو جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در سایر بخش‌هاست و فرماندار این شهرستان به منظور ایجاد چنین امکانی، طرح مطالعاتی گردشگری قلی‌آباد را ارائه کرد تا چنین فضایی در بخش مرکزی نیز فراهم شده و گردشگرانی را به این منقطه جذب کند که البته ورود میراث فرهنگی و بخش خصوصی در این راستا الزامی است.

اصلاح نقطه حادثه‌خیز سه راهی گیان تا کبودراهنگ به طول 12 کیلومتر، گازرسانی انجام شده و در حال انجام به چهار روستای زیر 20 خانوار قلی‌آباد، دولت‌آباد، اوچ‌تپه و ساری‌بلاغ، نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام رضا (ع) و برگزاری انتخابات به بهترین شکل از اقدامات فرمانداری کبودراهنگ بوده است.

با توجه به ابلاغ و اختصاص 75 میلیارد تومان اعتبار به منظور ساماندهی به پروژه‌ها، 50 میلیارد تومان از آن با هماهنگی ادارات ذی‌ربط به اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارای اولویت اختصاص می‌یابد که موضوع آب شرب، راه‌ها، بهسازی روستاها و سلامت و شبکه بهداشت و درمان در اولویت‌های تعیین شده قرار دارند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43631