کد خبر : 43757
تاریخ : 1400/5/4
گروه خبری : ورزشی

انحصارطلبی در تنها زمین چمن مختص بانوان، آن‌ها را به پارک‌ها کشانده

سمیه علی امروز در جلسه هم‌اندیشی هیئت فوتبال استان با خبرنگاران ورزشی در خصوص زیرساخت‌های فوتبال بانوان در استان، اظهار کرد: زمین چمن کوثر به طور اختصاصی برای بانوان است؛ هرچند که یک زمین توان پاسخگویی به نیاز بانوان ندارد اما جزو معدود استان‌هایی هستیم که زمین چمن مختص بانوان دارند.

وی ادامه داد: این زمین به بخش خصوصی سپرده شده به طوری‌که بخش اعظمی از بانوان نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند چون به صلاحدید طرف قرارداد یا باید به عضویت باشگاه طرف قرارداد درآمده و یا هزینه‌های بسیار سنگینی را پرداخت کنند که همین موضوع سبب شده بعضی تیم‌ها به ناچار برای ادامه تمرینات به پارک‌ها بروند، البته در خصوص رفع این مسئله با اداره ورزش صبحت‌هایی شده و امیدواریم در آینده نتیجه بهتری را کسب کنیم.

سرپرست نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که چرا اجازه عکاسی و فیلمبرداری از تیم‌های بانوان حتی در رده سنی نونهالان داده نمی‌شود، گفت: سعی می‌کنیم مجوز پخش زنده و عکاسی را تا جایی که بتوانیم بگیریم، فوتسال بانوان زیر 15 سال لیگ دسته اول را پیش‌رو داریم که با حجاب و در رده سنی پایین برگزار می‌شود و سختگیری‌ها در این رابطه به حداقل می‌رسد.

علی اضافه کرد: ا‌گر میزبان مسابقات شویم حتما پوشش خبری خواهد شد، حامی مالی برای دیده شدن نیاز به پوشش خبری دارد وقتی این اتفاق نیفتد اسپانسر نیز رقبتی برای حمایت نشان نمی‌دهد، به طبع با رشد فرهنگ اسپانسری در استان شاهد جایگاه بالاتری در ورزش خواهیم بود.

وی گفت: مدتی پیش مسابقات انتخابی لیگ دسته یک را داشتیم که پس از سال‌ها اتفاق افتاد که خود نشان از حرکت بانوان در این رشته ورزشی است، استان دارای بانوان موفق و مستعدی است، آخرین اعزام تیم بانوان به خارج از استان در سال 95 لیگ دسته سوم بود، در رقابت‌های لیگ دسته اول دو سهمیه کسب کردیم، اما به‌دلیل کرونا تمرینات منظمی صورت نگرفت و با توجه به فرصت محدود و اختلاف سطح مسابقات چون بازیکنان حرفه‌ای و در حد لیگ برتر را در تیم‌های رقبا شاهد بودیم، به نتیجه دلخواه نرسیدیم و سقوط کردیم.

وی ادامه داد: اکنون برای مسابقات آینده و برای تعیین سطح زیر گروه و لیگ دسته اول طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون به‌صورت شفاهی انجام شده و نتیجه خوبی که تیم آرش در سال جاری گرفته، تیم آرش در لیگ دسته اول باقی مانده و باقی تیم‌ها (تیم یارعلی) به زیر گروه می‌رود و برای زیرگروه‌ها نیز مسابقات انتخابی داریم.

سرپرست نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان کرمانشاه افزود: امتیاز لیگ دسته دوم فوتبال بانوان را گرفتیم، حدود 20 روز پیش مسابقات انتخابی را داشتیم و از همه شهرستان‌ها خواستیم برای شرکت در لیگ دسته دو اعلام آمادگی کنند اما تنها سه تیم آرش، ئاکو و خوربران از کرمانشاه اعلام آمادگی کردند، بین سه تیم رقابت انجام شد و سرانجام تیم ئاکو توانست امتیاز لازم را کسب کند، این تیم آماده حضور در لیگ دسته دوم می‌شود، در خواست میزبانی این رقابت‌ها را می‌دهیم که با موافقت آن اتفاق خوبی برای استان محسوب خواهد شد.

علی در رابطه با برنامه‌های آینده و در حال اجرا کلاس‌های داوری بانوان، افزود: کلاس داوری درجه سه فوتسال برای اولین بار در شهرستان کنگاور برگزار می‌شود و همچنین کلاس درجه 3 داوری فوتسال در شهرستان کرمانشاه، کلاس ارتقای فوتسال کشوری درجه دو به یک که از استان‌های دیگر نیز شرکت‌کننده داریم و پس از دریافت مجوز ستاد کرونا برگزار خواهد شد، کلاس ارتقا درجه سه به دو فوتسال نفرات نیز درحال ثبت‌نام هستند.

وی در خصوص کلاس‌های مربیگری بانوان، ادامه داد: کلاس سطح یک فوتسال بانوان به میزبانی شهرستان ثلاث باباجانی و همچنین کلاس مربیگری فوتسال سطح یک و فوتبال درجهD در حال ثبت‌نام هستند و تا آخر شهریورماه امسال کلاس‌ها برگزار خواهند شد.

این مسئول در خصوص استعدادیابی افزود: استعدادیابی برای نفرات زیر 17 سال و زیر 20 سال را در برنامه داریم، کارگروه استعدادیابی داریم و چهار مربی که دارای بالاترین درجه کارت مربیگری هستند، از ما درخواست نفرات دارند و با کمک کارگروه تخصصی از لحاظ فنی برتر‌ها اعلام و با توجه به امتیاز استعدادیابی معرفی می‌شوند، با آموزش و پرورش نیز تعاملاتی برای معرفی دانش‌آموزان مستعد صورت می‌گیرد.

گفتنی است، در تاریخ هشتم مرداد جاری دومین نشست نایب رئیسان شهرستان‌ها و تجلیل از سه ملی‌پوش از مسابقات کافا که مقام نایب قهرمانی را کسب کردند، برگزار می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43757