کد خبر : 44078
تاریخ : 1400/5/12
گروه خبری : استان‌ها

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه خبر داد:

وجود بیش ‌از 450 هزار کلنی زنبور عسل در کرمانشاه

ایرج صفایی با اشاره به اهمیت اتحادیه تعاونی‌های زنبورداران استان کرمانشاه در حمایت از این قشر مولد، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی‌ها، اعضای هیئت‌مدیره این اتحادیه جهت رفع مشکلات و مسائل زنبورداران در استان کرمانشاه باید پیگیری‌ها لازم را داشته باشند.

وی به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای استان کرمانشاه در تولید عسل اشاره کرد و افزود: بیش از 446 هزار کلنی مدرن و چهار هزار کلنی سنتی در زنبورستان‌های این استان وجود داشته که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و افزایش آن، کرمانشاه را به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل کشور معرفی کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک‌هزار و 300 نفر به‌صورت مستقیم در زنبورستان‌های استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

به گفته صفایی 9 شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در استان کرمانشاه به تولید عسل و زنبورداری مشغول بوده که اتحادیه زنبورداران این استان را تشکیل می‌دهند.

وی یکی از اهداف تشکیل اتحادیه زنبورداران را پیگیری سریع‌تر امور مربوطه و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و افزود: در اسرع وقت برای پیگیری سریع‌تر امور زنبورداران مکان این اتحادیه از شهرستان صحنه به شهرستان کرمانشاه منتقل می‌شود.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/44078