کد خبر : 46358
تاریخ : 1400/7/4
گروه خبری : اقتصادی

شنیده ها

   باج چند میلیاردی وزارت نیرو به یک فتنه‌گر

وزارت نیرو از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش قرار است به یک بازداشتی فتنه سال 88 مبلغ 105 میلیارد تومان حقوق معوقه به‌خاطر عدم حضور 15 ساله بدهد.

یکی از مدیران ارشد وزیر نیرو در دوران اصلاحات و از یاران نزدیک خاتمی که در سال 1384 برکنار شده، درخواست غرامت دوران بیکاری داده است؛ وی که در جریان فتنه 88 و به‌دلیل اقدام به برندازی بازداشت و راهی اوین شده و پس از اعتراف، ندامت و مدتی زندانی آزاد شد. طی این سال‌ها یک روز هم پایش را به وزارت نیرو نگذاشته و در محل کار حاضر نشده است، اما با وزیر شدن اردکانیان در دولت دوازدهم این شخص درخواست حقوق از وزارت نیرو به‌خاطر سال‌هایی که سر کار نیامده، می‌کند. این درخواست به‌دلیل غیر قانونی بودن با مخالفت مدیرکل سابق منابع انسانی وزارت روبه‌رو شده، اما این مدیرکل پس از مدتی عزل می‌شود. در این خصوص برخی منابع خبری مدعی هستند اخیراً و در روزهایی که محرابیان در فکر انتصاب نیروهای انقلابی و کارآمد و حل مشکلات آب و برق است، از طریق شرکت ساتکاب برای این شخص چک یک‌ونیم میلیارد تومانی بابت معوقات کشیده شده است.

    رفتار کاسبکارانه برخی از نمایندگان تهران

برخی از نمایندگان مجلس اقدام به سهم‌خواهی از شهردار تهران برای کسب برخی منصب‌های مدیریتی کرده‌اند، سهم‌خواهی به یکی از معضلات مجلس و برخی گروه‌های سیاسی بدل شده است که اگر جلوی آن گرفته نشود، باعث ایجاد تشتت در نیروهای انقلابی می‌شود. بر همین اساس تیم نزدیک به یک نماینده در مجلس شورای اسلامی برای کسب سهمیه‌های مدیران شهرداری به‌شدت تقلا می‌کند، اما علیرضا زاکانی شهردار تهران تاکنون به آن‌ها میدان نداده است.

    پیام آمریکا به 1+4 درباره فشار به ایران

در پیام آمریکا به کشورهای 1+4 گفته شده که پس از ورود مجدد به این ساختار، ایران را در مباحث منطقه‌ای تحت فشار قرار خواهد داد؛ ارزیابی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به ساختار 1+5 و پلتفرم برجام به‌عنوان زیرساخت مذاکره با ایران نگاه می‌کند. کاخ سفید این پلتفرم را تسهیل‌کننده گفت‌وگو با ایران می‌داند و بر همین اساس آمریکا عجله دارد زودتر به این توافق بازگردد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/46358