کد خبر : 46372
تاریخ : 1400/7/4
گروه خبری : استان‌ها

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

213 کافو نوری در نقاط مختلف کردستان راه اندازی شده است

آزاد حکمت در این باره اظهار کرد: مشتریان مخابرات می‌توانند با استفاده از ظرفیت کافو نوری، از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتری نسبت به کافوی مسی خدمات ارتباطی دریافت کنند.

وی با اشاره به نقش توسعه و ارتقا کافوهای نوری در ظرفیت و کیفیت انتقال استان افزود: در حال حاضر 213 کافوی نوری در استان نصب و راه اندازی شده است که این آمار نسبت به چند سال گذشته از رشد 154 درصدی برخوردار است.

حکمت خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشتریان مخابراتی در استان از سرویس‌های مختلف از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، FTTH، PTP، PTMP و MPLS بر بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: فیبرهای نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف پذیرتر هستند و به همین دلیل قابلیت بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌های مسی بیشتر است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه در راستای عدالت اجتماعی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی برنامه ریزی‌های مناسبی با تشکیل کارگروه‌های متخصص صورت گرفته است، اظهار کرد: این مهم از استراتژی‌های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و به تبع آن منطقه است.

حکمت تصریح کرد: نصب و راه اندازی کافوی نوری در نقاط مختلف استان همسو با اهداف کلان (رعایت اصل مشتری) مخابرات انجام شده است که شرایط دسترسی مشتریان به اینترنت و ارتباط مخابراتی با کیفیت تر را فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و توسعه است و امروزه اکثر کسب و کارها بر بستر حوزه ICT انجام می‌شود، بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم مخابرات منطقه، بهینه سازی و به روز رسانی تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی منطبق با آخرین فناوری‌های ارتباطی و ظرفیت‌های موجود است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های مخابرات به منظور توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر و تحقق اصل مشتری مداری در این حوزه بیان داشت: برای رسیدن به این مهم، بیش از پیش از توان و پتانسیل‌های موجود بهره خواهیم گرفت.

 
  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/46372