کد خبر : 47034
تاریخ : 1400/7/22
گروه خبری : ایران و جهان

مشکل مسکن را تا 4 سال آینده برطرف می‌کنیم

رستم قاسمی با بیان اینکه امید است که سفر هیئت دولت به استان فارس دستاوردهای خوبی برای مجموعه استان به‌دنبال داشته باشد، اظهار کرد: با وجود شرایط اقتصادی قبل از سفر موضوعات مربوط به استان بررسی و اقدامات خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده تا مشکلات اساسی این حوزه استان به‌ویژه آزادراه شیراز ـ اصفهان حل شود، گفت: مشکلات بزرگراه کمربندی فارس نیز برطرف می‌شود و باند دوم شیراز ـ عسلویه استارت می‌خورد علاوه بر آن راه‌آهن فارس به بندر و منطقه عسلویه که در سفر بوشهر مطرح شده در این سفر هم جزو مصوبات است.

قاسمی با ابراز اینکه "امید است که با این سفر چهره استان تغییر کند"، افزود: در حیطه وظیفه ساختاری این وزارت‌خانه نیز مشکلات را در دستور کار قرار می‌دهم و پیگیری می‌کنم و مشکلات را به هیئت دولت گزارش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه "از پروژه‌های مسکن به‌ویژه مسکن مهر هم بازدید می‌شود تا مشکلاتی که اشاره شده است برای ساخت مسکن و پروژه‌های مسکن مهر بررسی و نواقص را برطرف کنیم"، اضافه کرد: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در 4 سال آینده در نظر گرفته می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن می‌تواند موضوع مسکن را که بخشی از سبد درآمد خانوار است تحت تأثیر قرار دهد و کسانی که مسکن ندارند در این اقدام جدید شرکت کنند چون مزیت‌های این قانون متفاوت‌تر از گذشته است.

قاسمی با اظهار اینکه "شرایط و اصلاحات جدید در حوزه مسکن را در دستور کار قرار دادیم"، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در 2 سال اول دولت بیش از 100هزار واحد مسکن در کل استان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مزیت‌هایی که در قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است برای کسانی که مسکن ندارند جذابیت ایجاد می‌کند، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند تا مشکل کمبود مسکن نداشته باشیم و نگاه‌های جدید این است که کمتر به‌سمت ارتفاع‌سازی برویم به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک به‌عنوان یک اقدام اساسی دولت سیزدهم در کل کشور ایجاد شده است و در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی استان فارس را برطرف و شرایط بهتری را برای حل مشکل مسکن ایجاد کنیم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/47034