کد خبر : 47385
تاریخ : 1400/8/3
گروه خبری : استان‌ها

در آئین معارفه استاندار جدید مطرح شد

عزم جزم قاسمی‌فرزاد برای خدمت به مردم استان همدان

وزیر کشور: ظرف 10 تا 15 سال آینده جز 10 اقتصاد برتر دنیا خواهیم بود

شامگاه شنبه همزمان با ایام میلاد حضرت ختمی مرتبت و امام صادق صلوات الله علیهم اجمعین آئین تکریم و معارفه استاندار همدان برگزار شد

وزیر کشور در این مراسم با بیان اینکه مهم‌ترین و نورانی‌ترین شب جهان و هستی شب ولادت پیامبر اکرم(ص) است، مطرح کرد: اگر همین مقدار شکر کنیم که پیامبر اعظم(ص) مأموریت الهی را پذیرفتند و ما را در مسیر هدایت قرار دادند، بسیار مهم است.

احمد وحیدی، به سوابق اجرایی و عملکرد علیرضا قاسمی فرزاد به عنوان استاندار جدید همدان اشاره کرد و افزود: دور هم جمع شدیم تا از عزیزی به خاطر خدماتی که داشته تشکر کنیم، رزمنده‌ای که در نوجوانی به جبهه رفت و 18 سال در استان همدان در مناصب مختلف خدمت کرد و همه شهادت دادند تلاش‌های صادقانه‌ای داشتند.

وی با تاکید بر اینکه قاسمی فرزاد رزمنده و آزاده است و در مسئولیت‌های مختلف در حوزه وزارت کشور فعال بوده و حالا نوبت آن رسیده این مسئولیت را بپذیرد و جلو ببرد، مطرح کرد: در نظام دینی افراد چیزی برای خود نمی‌خواهند و تلاش صادقانه آن‌ها برای خدمت به مردم است.

وحیدی در ادامه اظهار کرد: بنده از گذشته ارادت ویژه‌ای به مردم همدان داشتم، این خطه، نقطه‌ای بسیار کلیدی در غرب کشور و مهد عارفان و علمای بزرگ است افرادی که نامشان عالم‌گیر است.

وزیر کشور ادامه داد: همدان تمدن‌ساز و مهدتمدن است و خاک زرخیزی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسیرطولانی و پر نشیب و فرازی پیش‌رو داریم و باید در این مسیر کارهای بزرگی به انجام برسد، اظهار کرد: ما در این مسیر، ظهور بقیه الله اعظم و پیروزی این حق بر باطل را داریم و باید درخط مقدم باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خط مقدم بودن مشکلاتی هم به همراه دارد اما همین حس در خط مقدم بودن مهم است، افزود: مسئولان باید بدانند حرکت در این مسیر تهمت و بی‌خوابی و توهین شنیدن هم دارد.

وحیدی ادامه داد: این مسیر حتی کشته شدن هم به همراه دارد اما نمی‌شود از آن طفره رفت چرا که آن چه قطعی است پیروزی است و این امری مسلم است.

وحیدی با بیان اینکه نمی توان هم به خدا متکی بود، هم به کفار، اظهار کرد: نگاهمان نباید به این باشد که غربی‌ها به ما چه داده و چه نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر به غیر تکیه کنیم، حتما شکست می‌خوریم؛ گفت: باید به توانمندی‌های خودمان ایمان داشته و با اتکای به خداوند پیش رویم.

وزیر کشور تاکید کرد: در برش استانی ضروری است اگر اعتماد مردم ضربه‌خورده آن را بازسازی و اگر انگیزه‌های مردم دچار کدورتی شده، آن را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار مردم باشیم و باید جنبش و نهضت جدیدی اتفاق بیفتد، ادامه داد: با این روند سربلندی و عزت را شاهد خواهیم بود و ظرف 10 تا 15 سال آینده جزء 10 اقتصاد برتر دنیا خواهیم بود ضمن اینکه این اعتقاد از سر خیال‌بافی نیست.

وحیدی تاکید کرد: در استان‌های کشور، ظرفیت‌های بسیاری برای تحقق این امر وجود دارد و در کنار آن باید به بحث سرمایه اجتماعی و ایجاد نهضت و بینشی نو همت گمارد.

وی ادامه داد: این روند با تنبلی محقق نمی‌شود و باید در مسیر دوید و تلاش کرد و به جوانگرایی روی آورد.

وزیر کشور همچنین بیان کرد: پاک‌دستی، انقلابی و جهادی بودن، کار مجاهدانه و شبانه‌روزی، عدم تاخیر در رسیدگی به امور و مطالبات مردم از دیگر ویژگی‌های این دولت در انتخاب استانداران است و استانداران دارای شاخصه‌هایی همچون نگاه توسعه‌ای به استان، سازگاری با مردم، کارآمدی و کاربلدی هستند.

وحیدی تاکید کرد: از الزامات تحقق این اهداف به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت‌ها با نگاه و رویکرد تحول گرایی است.

   نباید شاهد حذف شایستگان از مسند مسئولیت پذیری باشیم

امام جمعه همدان نیز ضمن قدردانی از استاندار سابق همدان، مطرح کرد: اصالت خانوادگی و نگاه فرهنگی وی به همراه سند مدون اقتصادی استان که طراحی شد جای صحبت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه استاندار جدید همدان می‌تواند از این سند در برنامه‌ها استفاده کند، اظهار کرد: در چند سال اخیر وحدتی در استان همدان حاکم بوده و ورود به حاشیه‌ها را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه بنای ما به عنوان روحانیت، حمایت از هر فردی است که به مردم خدمت می‌کند، گفت: در این مسیر فارغ از بحث‌های سیاسی از افراد حمایت می‌کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به روحیه بسیجی استاندار جدید همدان نیز مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام سیره مدیریتی دارد و مدیر را در جامعه ستون استوار دانستند؛ مدیر ستون وسط آسیاب و عامل چرخش این گردونه است اما باید با توکل و توسل به خداوند پیش برود.

وی با تصریح به اینکه مدیر باید در ابتدا رابطه خود و خداوند را اصلاح کند، بر شاخصه‌هایی چون مسئولیت‌پذیری، در کنار مردم بودن و مهرورزی با آنان، داشتن سعه صدر، دنبال حاشیه نبودن و فراموش نکردن اصل در بین مدیران تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید شاهد حذف شایستگان از مسند مسئولیت باشیم، گفت: استاندار همدان بایستی به جوانان انقلابی، کاربلد و متخصص اعتماد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دولت قوی شود، راه حل آن توجه به شایستگان است، عنوان کرد: مدیر باید مشورت‌پذیر باشد اما در این مسیر سهم‌خواهی محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیر باید متعهد و مسئولیت‌پذیر بوده و دغدغه هنجارها و ارزش‌های الهی را داشته باشد، افزود: در این مسیر نباید از مسایل فرهنگی غافل ماند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم نقدپذیری مسئولان مطرح کرد: به عنوان مثال، زمانی که رسانه‌ها و گروهی به نقد مسئولی می‌پردازند و یا مطالبه‌ای دارند باید مدیر توان شنیدن آن را داشته باشد و برخورد تندی نکند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی بر لزوم ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توجه به اشتغال جوانان تاکید و به ظرفیت‌های صنعتی استان همدان اشاره کرد.

   صنعت در استان همدان به طور قابل قبولی رشد نکرده است

در ادامه این جلسه، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم همدان از استاندار جدید حمایت می‌کنند، اظهار کرد: علیرغم اقداماتی که در استان انجام شده اما مشکلات متعددی در شهرها و روستاها وجود دارد که مردم نیز پیگیر حل آن‌ها هستند.

محمدمهدی مفتح با تاکید اینکه در استان همدان مشکلاتی از قبیل راه‌آهن، آب، جاده، بهداشت، آموزش و پرورش، دانشگاه، زراعت و صنعت وجود دارد، اظهار کرد: در این حوزه‌ها باید مدیرانی به کار گرفته شوند که تلاش آنها سبب ارتقای سطح زندگی مردم شود.

وی با بیان اینکه بحث کمبود آب مانع بزرگی در سر راه ظرفیت‌های کشاورزی همدان است، مطرح کرد: در راستای تامین آب شرب هم نگرانی‌هایی داریم.

مفتح به ظرفیت‌های گردشگری استان همدان نیز اشاره کرد و افزود: صنعت در استان همدان به طور قابل قبولی رشد نکرده حال آنکه ظرفیت رشد صنعت به ویژه صنعت سنگین در استان همدان وجود دارد.

وی خواستار مطالعه سریع و بررسی نیازمندی‌های مختلف استان همدان شد و گفت: باید بستر صنعتی و کشاورزی در استان همدان مهیا و در کنار آن بستر گردشگری و دیگر زمینه‌ها مدنظر قرار گیرند.

   ملاک برای ما بعد از انقلابی‌گری، «کارآمدی» است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه استاندار سابق با روندی سالم کارها را پیش ببرد، گفت: کارهای بزرگی بدون حاشیه در استان همدان پیش برده شده به نوعی که هم اکنون 80 پروژه ملی در استان همدان در حال اجرا است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه همراهی و بی‌حاشیه بودن مدیران در استان همدان در کشور زبانزد است با تاکید بر اینکه در استان، عقلانیت و انقلابی‌گری حاکم است، اظهار کرد: امید است استاندار جدید منشا خدمات بوده و به دنبال حرکت‌های بزرگ باشد.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: ملاک برای ما بعد از انقلابی‌گری، «کارآمدی» یعنی اراده برای حل مشکلات مردم است.

وی با تأکید بر اینکه در استان عقلانیت، انقلابی‌گری و ارزش‌های الهی حاکم است، گفت: آقای قاسمی‌فرزاد که اراده حاکمیت دولت سیزدهم در استان است، انشاءالله ادامه‌دهنده کار باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هر آنچه داریم فدای نظام اسلامی کنیم و این عین انقلابی‌گری است، خاطرنشان کرد: هرگونه انحراف در مسیر دولت و نظام، ظلم به نظام، انقلاب و خون شهیدان است.

   نقش آفرینی وی در همدان مثال زدنی است

مصطفی آزادبخت نیز با بیان اینکه شاهرخی به عنوان استاندار سابق همدان 18 سال در استان همدان خدمت کرده، گفت: نقش آفرینی وی در همدان مثال‌زدنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه استاندار سابق همدان برنامه محوری را در همدان نهادینه کرد، گفت: وی توجه ویژه‌ای به بانوان و جوانان در قرارگیری آن‌ها در پست‌های مدیریتی داشت.

   حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است

در ادامه، استاندار سابق همدان هم بابت خدمت 18 ساله خود در همدان خداوند را شکر کرد و گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی خود را خدمت به مردم همدان می‌دانم.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه در بدو ورود به استان همدان با توجه به شرایط کشور و استان، اولویت را توجه به معیشت و حمایت از تولید و ایجاد شغل قرار دادم، مطرح کرد: دستور رهبری توجه جدی به سرمایه اجتماعی بود و به این مهم توجه شد.

وی با بیان اینکه در عرصه تولید، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد پروژه‌های جدید و تاثیرگذار را در پیش گرفتیم، ادامه داد: حمایت از تولید مستقل و بالابردن ظرفیت واحدهای تولیدی همچنین جلوگیری از تعطیل شدن واحدها و فعال کردن واحدهای راکد از برنامه‌های ما بوده است.

استاندار پیشین همدان با بیان اینکه سعی شد مانع حاشیه‌ها در استان همدان شویم، گفت: نمی گوییم، همدان گلستان بود و مزاحم نداشته‌ایم اما از افراط و تفریط دور و افراد تندرو از هر دو جناح را قیچی کردم.

وی با تاکید بر اینکه برای اداره استان برنامه‌محوری را در پیش گرفتیم، اظهار کرد: بر همین اساس برای مسائل فرهنگی، اقتصادی، رسانه و غیره برنامه تدوین‌شده ضمن اینکه کاستی‌هایی که وجود داشته نشات گرفته از فضاهای ملی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ مساله‌ای تولیدکننده چالشی نبودیم و همدان در بسیاری از شاخص‌ها امن ترین و زبانزد بوده، مطرح کرد: در سند راهبری تکلیف صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی را تعیین کردیم و این روند عملیاتی و در حال اجرا است.

شاهرخی با تصریح بر اینکه رعایت عدالت و توزیع عادلانه در دستور کار بود، اضافه کرد: در استان همدان بیش از 80 پروژه موثر در حال اجرا است و بیش از 30 هزار میلیارد تومان بودجه جذب کرده‌ایم.

وی به پیشرفت پروژه‌هایی چون راه‌آهن در استان همدان اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت توسعه در استان همدان ریل گذاری شده است.

استاندار پیشین همدان با بیان اینکه در مقابله با چالش کم‌آبی، بعد از تکمیل سد کلان، سدهای مختلفی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند، گفت: طرح بزرگ آبرسانی به همدان، 12 شهر و 169 روستا را تامین می‌کند و نقش مهمی برای شمال استان خواهد داشت.

وی با یاداوری اینکه چهار واحد گاوداری چهارهزار راسی توسط شرکت شستا در استان در دست اجرا است، گفت: زیرساخت‌ها صنعت استان همدان را در افق بلند مدت تدوین و آماده کرده‌ایم.

شاهرخی با یادآوری اینکه منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌ها برتر را در دست ساخت داریم و سه سایت ملی و جهانی در منطقه کبودرآهنگ و تویسرکان در حوزه گردشگری تعریف شده، افزود: در حوزه سلامت و زیرساخت‌های آن یکی از استان‌های پیشرو هستیم.

وی در ادامه، استان همدان را به لحاظ سلامت و زیرساخت‌های آن یکی از استان‌های پیشرو دانست و از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان در کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر کرد و افزود: هر سال در استان همدان، یک بیمارستان افتتاح شده است.

استاندار سابق همدان ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان همدان، در پایان به توجه استان به جایگاه جوانان، سمن‌ها، اتاق بازرگانی، بانوان، هیئت‌های اندیشه‌ورز و غیره اشاره کرد.

   تمامی فعالیت‌های ما در عرصه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد

استاندار جدید همدان نیز با بیان اینکه هر آنچه که ریاست جمهوری در حکم به من ابلاغ کرده را سرلوحه کارم قرار خواهم داد، افزود: مسائل و مشکلات بسیار است و باید برای توسعه، همه جانبه استان همدان تلاش کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه به سبب تحریم‌های ظالمانه باید به مسائل اقتصادی بیشتر توجه کنیم، مطرح کرد: در مسیر تولید و رفع موانع آن باید قدم برداشت و باید به واحدهای راکد یا واحدهایی که با ظرفیت‌های کم فعالیت دارند، توجه کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در عرصه معدن، گردشگری، کشاورزی و غیره، یادآور شد: در عرصه کشاورزی با توجه به وضعیت خشکسالی با کمبود آب مواجه هستیم و باید نوع کشت و الگوی آن را تغییر و به سمت شیوه‌های نوین پیش ببریم و زمینه صادرات را فراهم کنیم.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در استان همدان، باید در حوزه معدنی از ظرفیت‌ها بهره‌ببریم، گفت: در کنار همه این موارد، حضور تعدادی از وزاری همدانی در دولت سیزدهم است که یاری‌گر ما هستند.

وی با بیان این موضوع اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اثرگذاری بالایی در کشور دارند و ما به نفع استان از آن‌ها حضور و توان آن‌هااستفاده خواهیم کرد.

استاندار همدان در بخش پایانی این جلسه، با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های ما در عرصه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: همکاران بنده افرادی هستند که روحیه انقلابی و کارآمدی برای تحقق اهداف انقلاب داشته باشند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/47385