کد خبر : 48483
تاریخ : 1400/8/26
گروه خبری : استان‌ها

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان خواستار شد:

مدیران فرهنگی باید متعهد و دغدغه‌مند باشند

استاندار همدان: مدیران رفع مشکلات مردم را به‌صورت حضوری پیگیری کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی روز سه‌شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان که با حضور استاندار در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان برگزار شد، ابراز کرد: در همین ارتباط ضروری است دقت نظر و بررسی همه‌جانبه مسائل در انتصاب مدیران به‌ویژه مدیران حوزه‌های فرهنگی به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم آموزش‌وپرورش در تربیت نسل جوان و نوجوان کشور، اظهار کرد: انتخاب شایسته مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص در حوزه‌های آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه بسیار مهم و نیازمند دقت نظر و بررسی دقیق است.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته ما در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان مداخله نمی‌کنیم، اما تأکید داریم که مدیران حوزه‌های فرهنگی باید متعهد و دغدغه‌مند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سیاست ائمه جمعه عدم دخالت در انتخاب فرمانداران و مدیران اجرایی شهرستان‌ها است و امیدواریم که فرماندارانی همراه و همدل با دولت جهادی و مردمی سیزدهم برای شهرستان‌های تابعه استان همدان انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: تریبون نماز جمعه مبتنی بر عدالت‌محوری، مطالبه‌گری و مبارزه با فساد بوده و صحبت‌های ائمه جمعه در این تریبون نیز بر پایه و اساس همین رویکرد و مبنا است.

امام‌جمعه همدان گفت: ائمه جمعه استان همدان در دولت گذشته نیز هیچگاه مدیران را تخریب نکردند و همواره مطالبه‌گری دلسوزانه را از طریق تریبون نماز جمعه در دستور کار قرار داده و پیگیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: حمایت از دولت وظیفه‌ای همگانی است و همه ما براساس زمینه‌سازی برای خدمت صادقانه به مردم، از مدیران و دولت‌مردان حمایت می‌کنیم.

استاندار همدان نیز با تأکید بر اینکه دوران پشت میز نشینی تمام شده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به‌صورت میدانی و حضوری مسائل و مشکلات مردم را پیگیری و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: سنگر نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است، به‌نحوی که از مهم‌ترین پایگاه‌ها و تریبون‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه همواره مورد تجزیه و تحلیل رسانه‌ها و سیاسیون خارجی قرار دارد، اظهار کرد: سیاست‌ها و مناسبات کشور با محوریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مشخص و از طریق تریبون‌های نماز جمعه برای مردم و افکار عمومی تبیین و تشریح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام‌جمعه نماد فرهنگی یک شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه جایگاه پدر معنوی را در سطح استان دارد و دیدگاه‌ها و رهنمودهای وی به‌عنوان محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها، مورد توجه و عنایت همه قرار دارد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه حمایت نماینده ولی فقیه در استان همدان از دولت برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: شورای فرهنگ عمومی نهادی برای تصمیم‌گیری در بخش‌های زیربنایی است و تشکیل مستمر و مرتب جلسات شورا برای تصمیم‌گیری بهتر در حوزه‌های مختلف به‌خصوص موضوعات فرهنگی، بسیار اهمیت دارد.

قاسمی‌فرزاد گفت: حضور اعضای شورای اداری استان و شهرستان‌ها در آیین باشکوه نماز جمعه برای حل مشکلات مردم بسیار مهم است و مسئولان می‌توانند قبل از خطبه‌های نماز جمعه با حضور در جمع نمازگزاران، مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کنند.

استاندار همدان با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت‌الله نوری همدانی، اظهار کرد: از ایشان برای سفر به استان همدان (دیار خودشان) دعوت کردم که معظم‌له با استقبال از این دعوت، آمادگی خود را برای حضور در همدان اعلام کرده و گفتند در نخستین فرصت (پس از بهبود شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا) به دیار همدان سفر می‌کند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با بیان اینکه انتقادات و پیشنهادات ائمه جمعه را با هدف رفع مشکلات مردم به جان می‌خریم، گفت: انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را با وسواس و دقت خاصی انجام می‌دهیم و بومی بودن و تخصص و تعهد افراد از اولویت‌های ما در این زمینه است.

استاندار همدان افزود: مدیران باید پشت میز نشینی را فراموش کنند و با حضور میدانی و مستقیم در میان مردم، حل‌وفصل مسائل و مشکلات را برای خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: در این زمینه تمرکززدایی در عرصه مدیریت و تصمیم‌گیری ازجمله اولویت‌های محوری ما در مدیریت کلان و ارشد اجرایی استان همدان است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/48483