کد خبر : 52808
تاریخ : 1400/12/5
گروه خبری : استان‌ها

استاندار کردستان:

سال 1401 بیش از 33 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد خواهد شد

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر کار در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد 33 هزار و 513 شغل برای سال آینده در استان کردستان هدفگذاری و مورد تعهد قرار گرفته است.

وی افزود: تمام ظرفیت‌های استان را برای تحقق این میزان تعهد اشتغال‌زایی به کار گیریم و در این راستا نقش شورای اشتغال در استان ویژه است.

استاندار کردستان به تعهدات دولت سیزدهم در حوزه ایجاد مسکن و ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: برای تحقق این وعده‌ها باید برنامه ریزی منسجم و گفتمان مشترک صورت گیرد.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: براساس برنامه دولت تا چهار سال آینده باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور احداث شود که سهم استان کردستان 87 هزار واحد است.

وی افزود: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در استان تلاش کنند و همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر مشکلات شهرک‌های صنعتی استان رفع شده و زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: سال گذشته در رتبه پنجم بیکاری کشور قرار داشتیم اما امسال رتبه ما به دهم رسیده است.

سید کمال حسینی افزود: سهم اشتغال کردستان در بخش خدمات 65 درصد و در بخش صنعت 9 درصد است اما تنها نیم درصد از منابع بانکی کشور به این استان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مزیت استان در بخش کشاورزی است و سرمایه‌گذاری بر این بخش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال در کردستان شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال 10.9 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسینی افزود: در کارگروه اشتغال تعهدات خود را در خصوص ایجاد 33 هزار شغل در سال آینده دنبال خواهیم کرد و مدیران عضو این کارگروه نیز باید با تلاشی مضاعف در تحقق این مهم مشارکت داشته باشند. 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/52808