کد خبر : 61445
تاریخ : 1401/7/27
گروه خبری : جامعه

کاهش 95 درصدی بوی نامطبوع و مشمئزکننده در شهرستان بهار

روح‌الله نباتی، با اشاره به اینکه وضعیت قرارگیری شهرک صنعتی بهاران طوری است که در جهت وزش باد به شهر بهار قرار دارد، اظهار کرد: به علت اشراف این شهرک نسبت به شهر، در سال‌های گذشته آلایندگی‌ها موجب اذیت و ناراحتی مردم شده بود.
وی با اشاره به اینکه برای هر واحد به فراخور تولید و نوع آلایندگی جلسات متعددی تشکیل شده است، تصریح کرد: پیگیری‌های مستمر باعث شد شاهد کاهش میزان زیاد آلودگی هوا و انتشار بوهای مشمئزکننده و آلاینده‌ها در شهر باشیم.
فرماندار بهار با بیان اینکه بوی مشمئزکننده از واحدهای آلاینده قابل تمایز است، اظهار کرد: استاندارد و شاخص معینی برای سنجش بو وجود ندارد اما با این حال مردم انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر را تشخیص داده و اذیت می‌شوند و دادخواهی می‌کنند و ما و دستگاه‌های متولی موظف به پیگیری و رسیدگی هستیم.
نباتی با اشاره به اینکه آلودگی در شهر تنها در مواردی استثنایی و بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر تیمی تشکیل شده که بلافاصله با انتشار بو پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و تاکنون بارها به نقاط مختلف مراجعه و بلافاصله انتشار را متوقف کرده‌اند.
وی در پایان گفت: در صورت انتشار بو بلافاصله تذکر داده می‌شود و واحد آلاینده اجازه فعالیت در آن بخشی که آلودگی منتشر می‌شود، ندارد و باید در صدد رفع مشکل باشد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/61445