کد خبر : 71165
تاریخ : 1402/4/18
گروه خبری : هنری

هفتمین جشنواره هنری فانوس در همدان برگزار می‌شود

امین لطفی‌شهپر از برگزاری هفتمین جشنواره هنری فانوس در همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های ایثارگران به زبان هنر، مرحله استانی هفتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف نظیر نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، رسالت تداوم آرمان‌های دفاع مقدس، سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر برگزار می‌شود.
مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: جبهه جنگ ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت، سبک زندگی رزمندگان و شهدا، از شهید بودن تا شهید شدن، سفرهای راهیان نور و نسل امروز، تأثیر بازدید از مناظر و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائران راهیان نور به‌ویژه نسل جوان، از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
وی به تشریح ضوابط ارسال آثار به جشنواره پرداخت و گفت: آثار تولیدی باید مربوط به سال 1401 باشد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود همچون هنرهای نمایشی، فیلم‌های آثار نمایشی، متن‌ نمایشنامه، عکس، نقاشی، آثار ویدئویی، فیلم، انیمیشن، نماهنگ، موسیقی، پادکست و نمایش رادیویی به این جشنواره ارسال کنند.
لطفی‌شهپر با بیان اینکه امسال نیز بخش دانش‌آموزی به جشنواره اضافه شده است، تصریح کرد: در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیئت داوران است.
وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره جهت شرکت در مرحله استانی 25 تیرماه است، ادامه داد: اختتامیه مرحله استانی در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.
مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در همدان، میدان قائم (عج) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، مدیریت هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان با شماره‌های 08138381010، 08138381020، 09127116188 و 09184428224 تماس برقرار کنند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/71165