کد خبر : 72989
تاریخ : 1402/6/6
گروه خبری : جامعه

هشدارهای پلیس کرمانشاه به زائران اربعین؛

مراقب سرقت اموالتان باشید

سرهنگ غضبان احمدی‌فرد با اشاره به توصیه‌هایی در مبدأ، طول مسیر پیاده روی و در مقصد اظهار کرد: زائران از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری و آن را در مکانی امن و حتی‌المقدور در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنند و اشیای قیمتی، کیف، وجه نقد، تراول چک، اسناد و مدارک هویت و مالکیت در داخل خودرو قرار ندهند.

وی با اشاره به خودداری از شمردن پول در انظار عمومی عنوان کرد: مراقب افرادی که تحت عنوان مأمور قصد بازرسی بدنی شما را دارند باشید و چنانچه افرادی با لباس شخصی تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هیچ وجه تا موقعی که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل نکرده‌اید تسلیم خواسته ایشان نشوید و وجوهات نقدی خود را یکجا حمل نکنید.

احمدی‌فرد با بیان اینکه از سوار شدن به اتومبیل‌های مسافرکش شخصی و غیر مجاز پرهیز شود گفت: در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشید و اگر در سفر کودک و کهنسال همراه دارید از به همراه داشتن طلا، گوشی تلفن همراه و اشیای گرنقیمت با آنها جلوگیری کنید و آنان را بدون مراقب رها نکنید و از نوشتن رمز عابر بانک در کنار کارت خودداری کنید.

وی با اشاره به توصیه‌هایی در طول مسیر پیاده‌روی عنوان کرد: از توقف یا استراحت در اماکن خلوت و خارج از مسیرهای تعیین شده خودداری کنید و در محل‌های مشخص و تعیین شده و حتی الامکان در کنار ایستگاه‌های امدادی و پلیس استراحت کنید.

احمدی‌فرد با بیان اینکه از قبول نوشیدنی و مواد غذایی از مراکز یا افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنید افزود: از به نمایش در آوردن اشیا و دارایی و اموال خود خودداری کنید و در هنگام وضو گرفتن به اشخاص ناشناس برای نگهداری وجوه، اشیا و کیف خود اعتماد نکنید.

وی بیانه کرد: از معاشرت با افراد غریبه و ناشناس خودداری کنید و در ازدحام جمعیت مراقب کیف دستی و اشیای همراه خود باشید.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه درباره توصیه‌های زمان رسیدن به مقصد یا شهرهای زیارتی گفت: جهت عزیمت به زیارتگاه‌ها، اشیای داخل جیب و همراه خود را کاهش دهید و در صورت برخورد با درگیری افراد از جمع شدن و توقف در آن محل خودداری کنید.

وی افزود: در رستوران کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید و کیف پول و سایر اقلام قیمتی را در جیب پشت شلوار خود قرار ندهید و از قرار دادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید.

احمدی‌فرد بیان کرد: برای چنچ وجوه خود (تبدیل ارز) به جاهای مطمئن مراجعه کنید و در هنگام استفاده از تلفن، کیفتان را نزدیک بدنتان یا در دستی که آزاد است نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اید.

 

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/72989