کد خبر : 79060
تاریخ : 1402/11/12
گروه خبری : استان‌ها

استاندار:

92 شرکت دانش‌بنیان با 20 محصول منحصربه‌فرد در کرمانشاه فعال است

«محمدطیب صحرایی» روز چهارشنبه در مراسم «زنگ انقلاب» که در آستانه دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت نمادین در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک انسان شگفت‌انگیز رهبر حرکت عزت‌خواهی مردم ایران شد و در تاریخ ایران هیچ فردی به اندازه امام ملی‌گرا نبود.
وی اضافه کرد: وقتی مردم دیدند عزت‌خواهی یک نماد و راهور پیدا کرده، قدم به قدم با او همراه شدند و انقلاب ثمره تعالی‌جویی ما ایرانی‌ها است که در دورانی کوتاه حقارت را تحربه کردیم؛ اما آن را پس زدیم و به‌سرعت درحال حرکت به سمت قله هستیم.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما یک شناسنامه فردی و یک شناسنامه ملی داریم، در شناسنامه ما ایرانی‌ها وقتی دانش‌آموزان تاریخ را می‌خوانند، تصویری که در ذهن آن‌ها باید نقش ببندد، یک تصویر قوی و مقتدر است.
وی عنوان کرد: با نگاهی به شناسنامه ملی می‌بینیم که پُرافتخار است. دانش‌آموز ایرانی باید بداند در سرزمینی زندگی می‌کند که با نگاه به افق تاریخی، جز تمدن چیزی نمی‌بینیم و حقارت بلندمدت را تجربه نکرده‌ایم.
صحرایی گفت: دست قضا شناسنامه ملی ما در مدت کوتاهی دستخوش قدرنشناسی‌هایی قرار گرفت و از میانه دوره قاجار تمدن ایرانی دچار آسیب‌دیدگی شد. پادشاهان بی‌کفایت آن شناسنامه بزرگ را قدر ندانستنند و پله‌پله مردم ما دچار افت شدند و این روند به دوره شوم پهلوی گره خورد که یک پدر و پسر ناتوان بر مقدرات ما حاکم شدند.
وی یادآور شد: رضاشاه لیاقت ارثی که از گذشتگان گرفت را نداشت؛ او نماد تمام‌عیار قدرنشناسی تمدن ایرانی بود، بعد هم ناتوان‌تر از او، پسرش روی کار آمد.
استاندار کرمانشاه تأکید کرد: افتخار باید کرد که کوروشی در ایران بوده که سازمان ملل منشور او را به‌عنوان اثر ماندگار فاخر بشری می‌شناسد و در تفاسیر علمای بزرگ کوروش ذوالقرنین قرآن معرفی می‌شود.
در آیین امروز که در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، زنگ انقلاب توسط یکی از دانش‌آموزان این مدرسه و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 350 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/79060