کد خبر : 87695
تاریخ : 1403/7/29
گروه خبری : سیاسی

پزشکیان:

صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما خط مقدم جنگ هستند


مسعود پزشکیان روز یکشنبه 29 مهر ماه با حضور در آئین بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات ایران به سخنرانی پرداخت.
رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در منطقه گفت: اینکه می‌گویند بیمارستان‌ها و زن و بچه‌ها را زیر بمباران قربانی می‌کنند، برای اینکه یک نفر را می‌خواهند ترور کنند نهایت بی‌وجدانی است، کدام وجدان بیداری این را از صهیونیست‌ها می‌پذیرد که چنین انسان‌هایی دم از دموکراسی و حقوق بشر بزنند.
وی افزود: فلسطینیان را از سرزمینشان بیرون راندند و سخت‌ترین حملات را به آن‌ها می‌کنند و بعد به آن‌ها تروریست می‌گویند، چرا زن و بچه مردم را می‌کشید و دنیا هم به آن‌ها نگاه می‌کند.
وی در ادامه گفت: تعداد آدم‌ها و ترورهایی که رسماً رژیم صهیونیستی آمریکا و دارودسته‌اش در منطقه انجام دادند اعداد و رقم آن را در بیاورید و ببینید با چیزی که برای دیگران تهمت می‌بندند قابل قیاس است آیا؟
پزشکیان تصریح کرد: ما را در یک وضعیتی قرار دادند که نگذارند ما با همدیگر ایران و کشورمان را با یکدیگر بسازیم و ما مصمم که بسازیم، برای ساختنش بند اعتقادم و باورم بر این است که دیدگاه حمایت از تجار را باور داشته باشیم و مملکت ما با شما می‌تواند قوام و پایداری پیدا کند.
رئیس‌جمهور گفت: تا جایی که توانسته‌ایم موانع را از جلوی تجار و صادرکنندگان برداریم، در جلسات هم گفته‌ایم که شما هر وقت خواستید ما در خدمتیم، ما در سفرهای خارجی بارها اعلام کردم و از اتاق بازرگانی هم خواستم که به ما اعلام کنند نیازهایشان را به ما بگویند چه چیزهایی را بگوییم.
وی افزود: الان به بریکس می‌رویم و قبل از آن به عراق و ترکمنستان و در همه این سفرها از اتاق بازرگانی خواستیم که بیایند و بگویند و کمک کنند.
وی تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که کار را و مسیر را برای شما تجار و صادر کنندگان هموار کنیم، و یکی از معضلات ما هدفگذاری‌های اشتباه و ناهماهنگ است.
پزشکیان خاطرنشان کرد: تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، ما اول باید بدانیم که کجا هستیم و وضعمان از این ناترازی‌ها خوب نیست.
وی عنوان کرد: این معنیش این نیست که ما از این موضوع نمی‌توانیم بیرون بیاییم ما در حال جنگی هستیم که این نامردها بر ما تحمیل کردند، و روز به روز هم می‌خواهند بدتر بکنند، اما معتقدم که شما می‌توانید به ما کمک کنید، جنگ جنگ موشک نیست جنگ اندیشه تولید و صادرات است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که به هر شکلی باید بستر را برای شما آماده بکنیم، مداخلات اقتصادی و ارزی ما بالاخره یک سری عوارضی در یک گروه و دسته ایجاد خواهد کرد، آنچه که دغدغه ماست این است که گروه‌هایی هستند که ممکن است تصمیمات ما آنها را زیر خط فقر بیاورد، و ما به عنوان حاکمیت موظفیم که آنها را ببینیم و نگذاریم آنها صدمه ببیند.
وی افزود: مادر تمام مسائلی که وجود دارد و آنچه که در دولت است آماده‌ایم کمک کنیم، اما با شما بنشینیم و صحبت کنیم وقت تلف نکرده ایم، و ما آماده‌ایم این کار را با شما بکنیم و هر هفته و هر روز وقت بگذاریم که تولیدمان بتواند رشد پیدا کند.
پزشکیان تاکید کرد: ولی به عنوان یک نگاه که خدمت شما عرض کردم ما در جنگیم و معتقدیم که صادر کنندگان و تولید کنندگان ما خط مقدم جنگ هستند.
وی در پایان گفت: مجلس محترم که خب عزیزان ما هستند قطعاً در گفتگوهایی که با هم داریم یک تعامل و گفتگوهای خوبی بین قوا وجود دارد و امیدوارم همه و با هم دست به دست هم بدهیم که ایرانی بسازیم که عزت و سربلندی آن زبانزد شود.
  لینک
http://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87695