کد خبر : 87704
تاریخ : 1403/7/29
گروه خبری : اقتصادی

مدیرکل گمرک استان همدان مطرح کرد:

صادرات 26 میلیون دلاری کالا از گمرک همدان به 5 کشور


جواد محمدی اظهار کرد: این میزان صادرات در 6 ماهه نخست امسال ازلحاظ وزنی برابر 58 هزار و 300 تُن بوده که حدود پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل که 55 هزار تُن ثبت شده، افزایش داشته است.
وی افزود: عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به مصنوعات شیشه‌ای، سیمان سفید، انواع وازلین صنعتی، فروسیلیس، سیم مس، شربت گلوکز و انواع کشمش بوده است.
مدیرکل گمرک استان همدان همچنین از واردات چهار هزار و 830 تُنی به ارزش 14 میلیون و 533 هزار دلار در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: عمده واردات از گمرک همدان مربوط به کالاهایی ازجمله نخ پلی‌استر، نخ پلی‌آمید، لاتکس کائوچو، مواد رنگی دیس پرسه است که عمدتاً از کشورهای مبدأ گرجستان، چین، امارات متحده عربی و ترکیه وارد گمرک همدان شده‌اند.
محمدی همچنین درخصوص انجام نشدن صادرات سفال از گمرک همدان نیز عنوان کرد: مشکل رفع تعهدات ارزی و وجود کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف سبب شده تا فعال اقتصادی صادرات سفال را از سایر گمرکات کشور انجام دهد و سفال همدان بیشتر از مرز پرویزخان و باشماق صادر شود.
وی همچنین از صفر شدن و مرگ صادرات چرم در همدان سخن گفت و افزود: زمانی تولیدات چرم استان به کشورهای مختلفی مانند آلمان و ایتالیا صادر می‌شد، اما امروز تولیدکنندگان این شهر با مشکلاتی روبه‌رو هستند که تولیدشان تنها محدود به استان یا شهرهای اطراف است و صادرات آن عملاً صفر شده است.
  لینک
http://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87704