کد خبر : 87705
تاریخ : 1403/7/29
گروه خبری : اقتصادی

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک با حضور 100 واحد تولیدی همدان


علیرضا حقیقی از برگزاری نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی همدان با حضور 100 واحد تولیدی از یکم تا چهارم آبان‌ماه ماه خبر داد و اظهار‌ کرد: این دوره از نمایشگاه، نهمین دوره برگزاری آن است که با حضور تمام گروه‌های صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان‌ها با هدف معرفی توانمندی صادراتی صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار خوشه‌های صنعتی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی به‌دلیل نقش بسیار ارزنده و مهمی که در ایجاد اشتغال، تعادل اقتصادی، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان همدان و بهبود وضع صادرات دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که می‌توان با بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود در شهرک‌های صنعتی برای رونق بخش صادرات واحدهای صنعتی تلاش کرد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین عنوان کرد: دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند توسعه فناوری است و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنایع به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان، بستر بسیار مناسبی را برای تبادل تجربیات، انتقال اطلاعات و استفاده از دستاوردهای نوین برای متخصصان، فعالان صنعتی و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
حقیقی به دیگر اهداف برگزاری نهمین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک و متوسط و خوشه‌های صنعتی همدان اشاره کرد و گفت: معرفی و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با محصولات و دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط، شناخت صنایع کوچک از ظرفیت‌های یکدیگر و کمک به بازاریابی محصولات تولیدشده در این‌دسته از صنایع، ازجمله اهداف برگزاری نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
وی افزود: در این نمایشگاه خوشه‌های صنعتی استان ازجمله فرش، مبل و منبت، سفال، پوشاک، سنگ‌های قیمتی و سایر خوشه‌ها با هدف معرفی به بازارهای تجاری، به نمایش گذاشته خواهند شد.
حقیقی همچنین عنوان کرد: نهمین نمایشگاه صنایع کوچک به مدت چهار روز با حضور واحدهای تولیدکننده، خوشه‌های صنعتی در حوزه‌های صنعت، غذایی، کشاورزی، معدنی، صنایع دستی آموزش، منسوجات و بسیاری دیگر از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان برپا خواهد شد.
وی در پایان افزود: انتظار داریم نمایشگاه صنایع کوچک مورد توجه و استقبال صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد و نیازهای تخصصی آن‌ها را تأمین کند.
  لینک
http://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87705