شناسه خبر:16441
1398/10/26 08:57:04
نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای استان همدان؛

فرصتی برای کارآفرینان و کارجویان

سپهرغرب، گروه خبر: عطیه عسگری: مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان گفت: نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای استان به دنبال آن است که با معرفی الگوهای موفق در هشت حوزه کسب‌وکار، نشاط و تفریح، گردشگری، سلامت، ورزش، آموزش، مطالبه‌گری و محیط زیست، جوانان موفق را شناسایی کند تا با انتقال فنون به جوانان کارجو و ایجاد انگیزه در آن‌ها وضعیت اشتغال جوانان را بهبود ببخشد.

شاید شما هم تبلیغات نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای استان همدان را در فضای مجازی دیده باشید؛ این عهدواره با شعار «همدان مهد تمدن، سرآمد پیشرفت» امروز از ساعت 8.30 صبح تا 4 بعدازظهر در تالار فجر برگزار خواهد شد.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان در نشست خبری روز گذشته حاضر شد تا ضمن ارائه توضیحات مربوطه در خصوص این همایش به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ دهد.

امید صالحی‌نیک در خصوص نام‌گذاری این همایش، گفت: با هم عهد می‌بندیم تا با معرفی الگوهای موفق در هشت حوزه کسب‌وکار، نشاط و تفریح، گردشگری، سلامت، ورزش، آموزش، مطالبه‌گری و محیط زیست، جوانان موفق را شناسایی کنیم تا با انتقال فنون به جوانان کارجو و ایجاد انگیزه در آن‌ها وضعیت اشتغال جوانان را بهبود ببخشیم.

وی تأکید کرد: بعد از این عهدواره با شناخت متخصصان و باتجربه‌های هر هشت حوزه‌، نشست‌های تخصصی ویژه برگزار خواهد شد و ضمن ارتباط هسته‌های هشت حوزه با فعالان ملی، به آموزش و تسهیلگری اشتغال برای آنان خواهیم پرداخت.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و سال رونق تولید، اظهار کرد: نهضت اجتماعی جوانان با توجه به اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی استان همدان ناشی از مشکلات حوزه اشتغال بوده، بیشترین تمرکز خود را روی حوزه کسب‌وکار گذاشته‌است.

صالحی‌نیک با بیان اینکه الآن در عرصه جنگ اقتصادی هستیم و همان ادای احترامی که به خانواده‌های معظم شهدای جنگ نظامی هست، به سربازان جنگ اقتصادی هم داریم، افزود: با توجه به نیاز استان در زمینه کسب‌وکار، رویداد «کارآفرین سلام» را برای خداقوت گفتن به کارآفرینانی که برای معلولان شغل ایجاد کرده‌اند، انتخاب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رویداد دیگری با عنوان «مجمع خیران کسب‌وکار» با حضور بزرگترهای استان همدان، کلید خواهد خورد.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان ضمن اشاره به اینکه این کار، مردمی است و همتی مردمی را می‌طلبد، اذعان کرد: با همکاری مردم بخشی از مشکلات اشتغال را در استان شناسایی کردیم و به دنبال آن هستیم که اقداماتی را انجام دهیم تا رتبه نه‌چندان جالب همدان را در حوزه تسهیلگری کسب‌وکار را کاهش دهیم.

صالحی‌نیک با بیان اینکه همین تجمیع جوانان فعال و پرانگیزه باعث اتحاد و مطالبه‌گری مردمی خواهد شد، افزود: زمانی که صحبت از جنگ اقتصادی است؛ یعنی باید با تمام توان وارد میدان شویم و سنگ جلوی پای کارآفرینان را برداریم.

وی ابراز کرد: قریب به 100 الگوی جوان موفق که با دست خالی در اطراف خود تأثیرگذار بوده‌اند، در این عهدواره ثبت‌نام کرده‌اند درحالی‌که خود ما هم فکر نمی‌کردیم تا این میزان استقبال صورت بگیرد.

مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان با بیان اینکه در جلسه فردا قرار نیست سخنرانی صرف داشته باشیم و انتقال تجربه و ایده صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: در این راستا، سه الگوی ملی موفق کسب‌وکار هم حضور خواهند یافت.

صالحی‌نیک گفت: از همه رهبران اجتماعی منطقه‌ای تأثیرگذار با همکاری جوانانی که به‌صورت شبکه‌ای در سراسر استان کمک کردند، امام‌جمعه شهر همدان، مسؤولان نهضت اجتماعی جوانان، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد و قرارگاه مردمی خاتم‌الوصیا، صداوسیمای مرکز استان و معاونت فرهنگی شهرداری همدان تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این عهدواره آغاز این حرکت بزرگ خواهد بود و ان‌شاءالله با کمک بدنه جامعه در آینده خواهیم توانست گام‌های بزرگ‌تری برداریم، خاطرنشان کرد: تداوم این حرکت، نیاز به ورود مردم و کار جهادی فعالان اجتماعی استان دارد.

شناسه خبر 16441