شناسه خبر:17551
1398/11/29 08:49:51
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد:

پرداخت بیش از 86 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع تبدیلی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از 86 میلیارد و 643 میلیون تومان برای اجرای 51 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی پراخت شده است.

حسن عزیزی دراین‌باره اظهار کرد: در طرح مالی مبتنی بر قرارداد، یک شرکت تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی با اتصال مستقیم به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات خُرد و کوچک با عقد قرارداد محصولات تولیدی آن‌ها را به‌صورت تضمینی یا توافقی خریداری می‌کند.

وی افزود: در این طرح با حذف واسطه‌گری ضمن مطمئن کردن کشاورزان از خرید محصولاتشان، شرکت مجری طرح که یک شرکت تولیدی است، با استخدام و به‌کارگیری جمعی از متخصصین محلی آموزش‌دیده اقدام به آموزش کشاورزان تحت قرارداد خود در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شرکت مجری برای ارتقای عملکرد کمی و کیفی محصولات، خدمات تخصصی و مشاوره‌های فنی و تخصصی را به‌صورت حضوری و در محل به کشاورزان ارائه خواهد کرد.

عزیزی درباره تسهیلات پرداختی رسته صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی از محل اعتبارات روستایی و عشایری و مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون 51 طرح به مبلغ 128 میلیارد و 577 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از این تعداد بیش از 86 میلیارد و 643 میلیون تومان برای اجرای 51 طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشتغال طرح‌های پرداخت‌شده را 444 نفر اعلام و بیان کرد: در این میان 16 فقره تسهیلات به مبلغ 38 میلیارد و 105 میلیون تومان از سوی بانک توسعه تعاون، هشت فقره وام به ارزش 22 میلیارد و 380 میلیون تومان از سوی پست‌بانک، 11 فقره تسهیلات به ارزش 14 میلیارد و 829 میلیون تومان از طرف بانک کشاورزی و 16 فقره تسهیلات به مبلغ 11 میلیارد و 329 میلیون تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ازنظر تسهیلات پرداختی رسته صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی از محل اعتبارات روستایی و عشایری به تفکیک دستگاه‌های اجرایی 44 میلیارد و 450 میلیون تومان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اجرای 29 طرح و 42 میلیارد و 193 میلیون تومان برای اجرای 22 طرح از طرف جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه به معنای تأیید طرح و پرداخت تسهیلات نیست، افزود: طرح پس از بررسی‌های مقتضی درصورت تأیید از طریق سامانه کارا اطلاع داده خواهد شد.

شناسه خبر 17551