شناسه خبر:19729
1399/1/27 00:04:14

سپهرغرب، گروه خبر: به همت حوزه هنری استان همدان، کارگاه مجازی «نمایشنامه‌نویسی خلاق» با حضور حسن دولت‌آبادی، پنجشنبه 28 فروردین‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان همدان، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه برنامه مذکور به‌مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار می‌شود، گفت: پایه و اساس یک تئاتر خوب و تأثیرگذار، نمایشنامه قوی است، نمایشنامه‌ای که بر مبنای اندیشه، تفکر، پژوهش و محتوای ارزشمند نوشته شده باشد.

محمدرضا باباخانیان توجه افراطی به بازیگری در تئاتر را ناپسند دانست و تصریح کرد: طراحی صحنه، کارگردانی، گریم، بازیگری و به‌ویژه نمایشنامه‌نویسی باید باهم رشد یابند و نمایشنامه قوی، حرفه‌ای و خلاق اساس و بنیان یک تئاتر قابل توجه خواهد بود.

وی محتوای این کارگاه مجازی را شیوه‌های تألیف نمایشنامه به شکل خلاقانه و تخصصی اعلام کرد.

باباخانیان حسن دولت‌آبادی را از اساتید برجسته تئاتر و نمایشنامه‌نویسی دانست و تصریح کرد: حسن دولت‌آبادی دارای مدرک کارشناسی بازیگری، ارشد تئاتر و مدرک درجه یک کارگردانی است که نگارش 30 نمایشنامه و تألیف و انتشار 19 نمایشنامه را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

این کارگاه دومین کارگاه حسن دولت‌آبادی با موضوع «نمایشنامه‌نویسی خلاق» در حوزه هنری استان همدان است که به شکل رایگان برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09124230082 ارسال کنند.

 

شناسه خبر 19729