شناسه خبر:38627
1400/1/15 12:25:39

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از امدادرسانی به ۴۰ مورد حادثه جاده‌ای و کوهستان در طی ایام تعطیلات نوروزی توسط این جمعیت خبر داد.

فرزین معتمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص امدادارسانی جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی یک‌هزار و ۷۲۵ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به مردم در آماده‌باش کامل بودند.

وی ادامه داد: امدادگران و داوطلبان در ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین جاده‌ای در قالب ۴۳ تیم‌ عملیاتی در طول طرح نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اشاره‌ای به امدادرسانی‌های صورت گرفته در طرح نوروزی داشت و گفت: در مجموع به ۴۰ مورد حادثه امدادرسانی صورت گرفت.

وی بیشتر این عملیات‌ها را با  ۲۲ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای عنوان کرد و افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین به  ۱۴ حادثه کوهستان هم امداد‌رسانی کرده‌اند.

معتمدی مجموع حادثه دیدگان در این ۴۰ حادثه را ۱۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در این طرح ۸۱ دستگاه خودرو و یک فروند بالگرد آماده ارائه خدمت مطلوب در کمترین زمان به مصدومان و آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث بودند.

وی در پایان، گفت: مردم در شرایط بحرانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ اطلاع‌رسانی کنند تا در میانگین زمانی ۹ تا ۱۲ دقیقه امدادگران خود را به محل حادثه برسانند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38627