شناسه خبر:42759
1400/4/10 09:22:54

سپهرغرب، گروه خبر: مرد 65 ساله‌ای که در ارتفاعات دره کیوار همدان دچار حادثه شده بود توسط تیم جستجو و نجات کوهستان مستقر در پایگاه میدان میشان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان، نجات یافت.

معاون امداد و نجات این جمعیت با اشاره به انجام یک عملیات نفس‌گیر توسط نجاتگران مستقر در پایگاه امدادونجات کوهستان منطقه میشان، خاطرنشان کرد: در ساعت 11:45 دقیقه روز سه شنبه تاریخ 1400/4/08 طی تماس مردمی با سامانه 112 (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان)، گزارشی مبنی بر سقوط فردی در ارتفاعات دره کیوار الوند دریافت گردید و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام تیم امداد کوهستان هلال احمر شهرستان همدان صورت گرفت.

حمید عرفی‌یگانه افزود: نجاتگران در سریع‌ترین زمان خود را به محل حادثه رسانده و اقدامات اولیه را جهت تثبیت فرد مصدوم که به علت سقوط از ارتفاع دچار ترومای مچ پا شده را انجام دادند.

وی اضافه کرد: فرد مصدوم توانایی حرکت نداشت که نجاتگران با استفاده از بسکت و تجهیزات امدادی و طی مسافت طولانی و ناهموار کوهستانی، وی را از طریق مسیر منتهی به جاده تاریک دره به محل استقرار آمبولانس اورژانس انتقال داده و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل نیروهای اورژانس 115 نمودند.

وی یادآور شد: این عملیات به‌دلیل صعب‌العبور بودن مسیر کوهستانی و گرمای طاقت فرسای ارتفاعات الوند تا برگشت نجاتگران به پایگاه محل استقرار حدود هشت ساعت به طول انجامید.

لازم به ذکر است نجاتگران جمعیت هلال احمر استان همدان به‌صورت شبانه‌روزی در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر و آمادگی امدادرسانی به مصدومان احتمالی را دارند.

شناسه خبر 42759