شناسه خبر:42787
1400/4/10 09:54:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح ظفر 15 توسط رده‌های مختلف پلیس، گفت: دستگیری 261 مجرم شامل سارقان، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر و همچنین کشف 60 میلیارد ریال کالای قاچاق ازجمله نتایج اجرای این طرح بود.سردار علی‌اکبر جاویدان روز گذشته در حاشیه نمایشگاه طرح ارتقای امنیت اجتماعی که در ستاد فرماندهی استان کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ظفر 15 با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس امنیت عمومی به مدت 48 ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به نتایج طرح، افزود: در این مدت و با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، 37 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 6 هزار و 500 عدد قرص روان‌گردان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه دستگیری 50 قاچاقچی و خُرده‌فروش و 50 نفر معتاد متجاهر را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته برشمرد و گفت: 19 واحد مسکونی و صنفی عرضه‌کننده مواد مخدر نیز پلمب شد.

وی از کشف 131 فقره سرقت و دستگیری 46 سارق توسط پلیس آگاهی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بیشتر این کشفیات در حوزه منزل، خودرو، اماکن، قاپ‌زنی و غیره بوده است.

جاویدان یادآور شد: کشف 23 فقره سرقت منزل و 19 فقره سرقت خودرو از مهم‌ترین کشفیات پلیس آگاهی بوده است، ضمن اینکه 46 سارق و مالخر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

* کشف 60 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی

جاویدان در ادامه اشاره‌ای به کشفیات پلیس امنیت اقتصادی نیز داشت و افزود: کشف 128 دستگاه ماینر غیر مجاز، سه تُن سیب درختی، 15 تُن سویا، 70 هزار ماسک، 22 رأس گوسفند و 440 کیلو انواع پوشاک تاناکورا ازجمله این کشفیات بوده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش‌های صورت‌گرفته 25 هزار عدد انواع لوازم یدکی، 38 هزار عایق پرده و 30 دستگاه کولر گازی نیز از داخل یک دستگاه کامیون که به شکل حرفه‌ای جاساز شده بودند، کشف شد.

وی ارزش مجموع کالاهای قاچاق کشف‌شده را طبق نظر کارشناسان بالغ‌بر 60 میلیارد ریال عنوان کرد.

جاویدان درخصوص اقدامات پلیس امنیت عمومی نیز گفت: کشف 55 قبضه سلاح شامل 39 قبضه شکاری و 16 قبضه جنگی- زشکاری و یک‌هزار عدد فشنگ به همراه ده‌ها قبضه سلاح سرد، ازجمله آن‌ها بوده است.

وی افزود: در این طرح همچنین 16 تن از اراذل و اوباش دستگیر و 34 واحد صنفی متخلف نیز به تعطیلی کشیده شدند.

جاویدان همچنین از ارائه تذکر لسانی به 800 نفر درخصوص ایجاد آلودگی صوتی، بدپوششی و مزاحمت‌های خیابانی خبر داد و گفت: از 200 نفر این افراد تعهدات لازم گرفته شد و 30 نفر هم پس از بی‌توجهی به اخطارهای قبلی، تحویل مراجع قضائی شدند.

وی اظهار کرد: با تلاش مأموران پلیس در رده‌های یادشده 261 مجرم شامل سارقان، قاچاقچیان، هنجارشکنان، معتادان و غیره دستگیر و 126 دستگاه خودرو پلاک مخدوش و 20 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر مطالبه مردم کرمانشاه در حوزه امنیت اجتماعی، گفت: امنیت اجتماعی و عمومی مردم استان کرمانشاه به‌خصوص در مناطق حاشیه شهر مطالبه به‌حق مردم است و نیروی انتظامی دوشادوش اداره آگاهی، اطلاعات، نیروی قضائی و غیره برای رسیدن به امنیت و آسایش مردم شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: برای مناطق حاشیه شهر کرمانشاه برنامه هدفمندی ارائه کرده‌ایم و مردم مطمئن باشند که سارقان، زورگیران، مخلان نظم و امنیت اجتماعی مردم روی آرامش را نخواهند دید؛ اگرچه ممکن است در فضای مجازی و حقیقی گاهی به موفقیت‌هایی دست یافته باشند، اما دیر یا زود همچون طرح امروز مجرمین دستگیر و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد و ناجا به‌عنوان حافظان امنیت به مطالبه به‌حق مردم پاسخ مثبت خواهد داد.

شناسه خبر 42787