شناسه خبر:43463
1400/4/26 09:01:25

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تاکنون بیش از 700 هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد کشور سرمایه‌گذاری شده است.

حمیدرضا مؤمنی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی پایانه مرزی باشماق مریوان در محل سالن جلسات این پایانه از سرمایه‌گذاری 700 هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان سرمایه در سالیان گذشته و در هفت منطقه آزاد تجاری کشور بیش از 400 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز با سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد تومان در چند منطقه با پیشرفت 25 درصدی در دست اقدام است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین از اشتغال پایدار بیش از 100 هزار نفر در بخش‌های مختلف در مناطق آزاد تجاری کشور خبر داد.

مؤمنی در ادامه با اشاره به تصویب هفت منطقه آزاد تجاری جدید در کشور خاطرنشان کرد: باید در راه‌اندازی این مناطق از تجربیات سایر مناطق آزاد تجاری کشور استفاده کرد تا با تقویت نقاط قوت و بر طرف کردن نقاط ضعف به اهداف پیش‌بینی شده در طرح دست یابیم.

وی خواستار مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌محور در مناطق آزاد تجاری کشور شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تأکید کرد: توسعه مناطق آزاد باید متناسب با طرح و شاخص توسعه متوازن این مناطق صورت گیرد.

مؤمنی در پایان گفت: باید با تقویت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان زمینه تسهیل در مبادلات و تجارت با کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه را فراهم کرد.

شناسه خبر 43463