شناسه خبر:43624
1400/5/2 11:17:39

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد: در روزهای گذشته مواضع طالبان را در بخش‌هایی از ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان هدف حمله هوایی قرار داده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد: حمله هوایی نیروهای آمریکایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در جنوب این کشور صورت گرفته است.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گفت که آمریکا توانایی حمله هوایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام مسئولیت و صلاحیت چنین حملات هوایی را دارد.

گفته می‌شود که این حمله هوایی به‌منظور جلوگیری از سقوط شهر قندهار توسط طالبان انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا این گزارش‌ها را به‌طور رسمی تأیید نکرده است و مقامات افغانستان نیز تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اوایل تیرماه سال جاری نیز فاش کردند که پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان را در ولایت‌های «قندوز» و «بغلان» هدف قرار دادند.

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حملات هوایی آمریکا به این گروه در ولایت «قندهار» گفته بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است.

وی با تاکید بر این که این حملات «توجیه‌نشدنی» است، اظهار کرد: اگر آمریکا به این گونه خودسری‌ها و بمباران خلاف توافقنامه ادامه دهد، طالبان هم حق دفاع از خود و ملت را دارد و گام مشابهی در برابر نیروهای خارجی برمی‌دارد که مسئولیت عواقب بد آن به عهده اشغالگران آمریکایی است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 43624