شناسه خبر:43640
1400/5/2 12:41:03
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

حفظ منافع ملی کشور برای ایرانیان در اولویت است

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: حفظ منافع ملی و منافع امت اسلامی، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر برای ما ایرانی‌ها مهم است.

سردار سید صادق حسینی در جلسه توانمندسازی فرماندهان، مدیران و اعضای شورای رده‌های بسیج در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به یادآوری سخنانی از امام علی (ع) پرداخت و اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) فرموده «در راه خدا با دستتان جهاد کنید٬ اگر نتوانستید با زبان و گفتار جهاد کنید و اگر قدرت و توان نداشتید پس با دل‌هایتان جهاد کنید»، این نشان می‌دهد که فرهنگ و فرهنگ‌سازی از نوع مثبت آن مقوله‌ای بسیار مهم و ارزشمندی است.

وی افزود: جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند برای بندگان خاص خودش قرار داده و لباس پرهیزگاری و زره محکم و سپر مورد اطمینان خداست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با هشدار اینکه حریف و رقیب ما تلاش می‌کند که فرهنگ‌سازی منفی را برای جامعه‌ اسلامی برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا کند، تصریح کرد: «فرهنگ»، تقویت‌کننده‌ بنیان خانواده و تحکیم و گسترش ارزش‌های جامعه است و هر چقدر آن را تقویت کنیم بر همان مقدار در فضای حاکمیت اسلامی می‌توانیم ارزش‌ها را داشته باشیم.

سردار حسینی با بیان اینکه فرهنگ اصیل جدا‌کننده‌ جامعه از تخریب بنیان یک عمر ملت و یک کشور است، گفت: اگر فرهنگ، سالم و برگرفته از خرده فرهنگ‌های ساری و جاری جامعه باشد وضعیت فرهنگی را از هر آنچه که دیگران به‌عنوان ارمغان می‌خواهند متمایز می‌کند، اما دشمن در جهت استحاله کردن و از بین بردن فرهنگ ناب اسلامی تلاش می‌کند.

وی با ذکر اینکه فرهنگ دینی باعث تحکیم‌ بنیان خانواده می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فرهنگ ناب تأکید فرموده اما دشمنان می‌خواهند معارف اسلامی را تحریف و تخریب کرده تا بلکه روح مقابله‌ای اسلام را ایجاد کنند.

وی بی هویت‌سازی و تهی‌سازی روح و معرفت و اعتقاد مردم را هدف دشمن خواند و عنوان کرد: وقتی اسلام واقعی را درک نکنیم نمی‌توانیم آن‌طور که باید و شاید در جامعه‌ اسلامی زندگی کنیم و طبیعتاً تسلیم می‌شویم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: جامعه تهی شده از انوار الهی، معرفت دینی و فرهنگ ناب در مقابل حریف تسلیم می‌شود و در جریان‌های سیاسی فرهنگی منهدم و از بین می‌رود و رقص‌کنان در جهت جریان دشمن حرکت می‌کنند، اما اگر در مقابلش فرهنگ ملی، اسلامی و اعتقادی ساری و جاری باشد ما توان هر مقابله‌ای را داریم.

سردار حسینی با یادآوری اینکه خداوند متعال، دین اسلام، قرآن، معاد، کعبه، انقلاب، امامین، شهدا، عدالت، فرهنگ اصیل ایرانی، رفتار و کرامت مردم، ازدواج، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر جزو ارزش و مبنای هر کار ماست، هشدار داد: دشمن تلاش می‌کند هر یک از این‌ها را مورد تحریف قرار دهد و اگر توانست بی‌خاصیت کند.

وی با اشاره به اینکه تجاوز، همجنس‌بازی، ترویج فساد و شراب خواری برای غرب یک ارزش است، گفت: انسان واقعی دنبال این است که فرهنگ‌سازی مثبت را توسعه دهد، بنابراین باید ارزش‌های کمرنگ شده را پررنگ کنیم، چراکه نوع دوستی، تعاون، و کمک به یکدیگر خصوصیات فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار کرد: حفظ منافع ملی و منافع امت اسلامی برای ما ایرانی‌ها مهم است چراکه برای جامعه به یک شکل نگاه می‌کنیم امامین انقلاب سال‌هاست بحث‌های فرهنگی را گسترش و مورد توجه قرار می‌دهند.

سپاه پاسداران تکیه گاه نظام و نگهبان انقلاب اسلامی است

سردار حسینی با بیان اینکه دشمن از ابزار قدرت نرم برای مقابله با فرهنگ ما استفاده می‌کنند، یادآور شد: دشمنان بی‌هویتی‌سازی را ترویج می‌دهند که باید جهت مقابله با آنان، فرهنگ را از کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده آغاز کرده و آسیب‌ها را شناسایی و با هدف دشمنان مقابله کنیم.

شناسه خبر 43640