شناسه خبر:43642
1400/5/2 12:45:44
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان:

قاچاق سوخت در کردستان ناچیز است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: موضوع قاچاق سوخت در کردستان اصلا مشکل جدی نیست تا حدود زیادی مهار شده است.

عبدالله گیتی‌منش با بیان اینکه قاچاق در کردستان نسبت به سال‌های قبل تا حدود زیادی مهار شده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش زیادی از توان مجموعه شرکت نفت صرف مقابله با قاچاق سوخت می‌شد اما این روند با اقدامات و تلاش‌هایی که صورت گرفت تا حدود زیادی مهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی در شهرستان‌ مرزی همچون سقز خودروهای حامل سوخت قاچاق خیلی آزادانه در سطح شهر تردد داشتند ولی الان به عقیده بنده موضوع قاچاق سوخت اصلاً مشکل جدی نیست که بخواهیم به آن توجه کنیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت:‌ قاچاق سوخت در استان کردستان اصلا رقمی قابل بیان نیست.

گیتی‌منش به موضوع دیب‌زنی در مرز باشماق هم گریزی زد و عنوان کرد: هیئت دولت مصوب کرده که شرکت نفت در پایانه‌های مرزی حضور داشته باشد و باک خودروهای سنگین عبوری از مرز را اندازه‌گیری کنند.

وی افزود: در برخی‌ مرزها همچون مرز باشماق 300 لیتر معافیت اعمال کرده‌ایم و بیشتر از این میزان با نرخ تعادلی هفت هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان تصریح کرد: در بحث سیران‌بند و باشماق ماهیانه 10 میلیارد تومان از محل مابه‌التفاوت معافیت‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود که در این شرایط مبلغ کمی نیست.

گیتی‌منش به مکشوفیات قاچاق سوخت در سال گذشته هم گریزی زد و گفت: سال گذشته بیش از 350 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل آن پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ سال گذشته یک‌میلیون و 600 هزار لیتر نفت‌گاز قاچاق در استان کشف و ضبط شده است که این میزان نسبت به سال 98 بیش از 54 درصد رشد داشته است.

شناسه خبر 43642