شناسه خبر:43643
1400/5/2 12:47:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: در قالب طرح نهضت مسکن دو هزار و 483 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی در استان احداث می‌شود که تعهد امسال ما واگذاری و تحویل 223 واحد است.

سیدصباح قریشی در ادامه با اشاره به جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی در استان خاطرنشان کرد: این سازمان در حال حاضر بیش از 140 هزار نفر را در قالب‌های مختلف مورد حمایت قرار داده است.

به گفته وی، توانمندسازی و ایجاد سطح رفاه جامعه هدف مهم‌ترین اولویت بهزیستی بوده و در این راستا دو مقوله مهم ایجاد اشتغال و تأمین مسکن را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان به آغاز نهضت مسکن و واگذاری دو هزار و 483 واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: تعهد امسال واگذاری و تحویل 223 واحد است.

به گفته قریشی، 6 هزار و 459 خانوار زیرپوشش بهزیستی در استان فاقد مسکن هستند که 310 خانوار آنها خانواده‌های 2 معلول هستند.

وی با بیان اینکه 232 خانوار از خانواده‌های دارای دو معلول زیرپوشش بهزیستی در استان شهری و 69 خانوار روستایی هستند، اذعان کرد: براساس قانون خانه‌دار کردن مددجویان زیرپوشش بهزیستی دارای دو معلول در اولویت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی کردستان تصریح کرد: نبود و کمبود زمین مهم‌ترین مشکل در حوزه احداث مسکن برای مددجویان است در این راستا رایزنی‌های لازم صورت گرفته امیدواریم با تأمین زمین بتوانیم زمینه مسکن‌دار شدن این خانواده‌ها را فراهم کنیم.

قریشی سهمیه مسکن خانواده‌های دو معلول را در سال گذشته 20 واحد عنوان کرد و گفت: سهمیه سال 1400 برای این خانواده‌ها هنوز اعلام نشده ولی تمام تلاش ما این است که حداکثر توان خود را برای خانه‌دار کردن جامعه هدف به‌کار بگیریم.

وی با بیان اینکه 659 واحد مسکونی دیگر برای مددجویان این نهاد در دست احداث است، عنوان کرد:پیش‌بینی ما این است تا پایان امسال 223واحد از این تعداد را اتمام و تحویل متقاضیان بدهیم.

842 سالمند و معلول بهزیستی کردستان واکسن کرونا زدند

مدیرکل بهزیستی کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از زمان شروع طرح واکسن کرونا در استان تا این لحظه 842 سالمند و معلول بهزیستی کردستان در مراکز نگهداری این سازمان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گفته قریشی، در مجموع 93.60 درصد افراد ساکن در مراکز زیرپوشش این سازمان تا این لحظه واکسن کرونا دریافت کرده و 57 به دلیل منع پزشکی نمی‌توانند در مقابل این ویروس واکسینه شوند.

شناسه خبر 43643