شناسه خبر:43645
1400/5/2 12:54:55

سپهرغرب، گروه شهر: بهره‌برداری از سه طرح(پایگاه) اورژانس استان همدان روز سه‌شنبه در آئینی به صورت ویدیو کنفرانس و ارتباط تصویری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان اورژانس کشور آغاز شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه بازسازی و تجهیز شده اورژانس جاده‌ای «ساریجلو» واقع در شهرستان رزن با همکاری روستائیان و دانشگاه علوم پزشکی، به بهره برداری رسید.

"حبیب الله معصومی" افزود: برای بهسازی و بازسازی این پایگاه 300 میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی(اهالی روستاهای منطقه) و 100 میلیون تومان نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پایگاه امداد جاده‌ای شمار پایگاه‌های موجود در شهرستان رزن به چهار مرکز افزایش یافت که در کنار 2 پایگاه اورژانس واقع در شهرستان درگزین به مصدومان سوانح جاده‌ای امداد رسانی می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هفت نیروی جدید برای پایگاه جدید اورژانس جاده‌ای «ساریجلو» شهرستان رزن جذب شدند و یک دستگاه آمبولانس نیر به این پایگاه اختصاص یافت.

معصومی گفت: همچنین ساختمان پایگاه اورژانس در محدوده سد کلان ملایر نیز به بهره برداری رسید که این پایگاه می‌تواند 40 کیلومتر مسیر منطقه را پوشش دهد.

به گفته وی، برای بهره برداری از این پایگاه اورژانس در مجموع 600 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ساختمان پایگاه اورژانس فارسبان شهرستان نهاوند نیز امروز با اعتبار 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

استان همدان دارای 68 پایگاه اورژانس با 100 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد برای امدادرسانی به مصدومان است.

 

شناسه خبر 43645