شناسه خبر:43741
1400/5/4 09:59:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن در این استان، از ثبت‌نام چهار هزار و 842 نفر در مرحله پنجم این طرح خبر داد.

وحید کرم‌الهی در سخنانی گفت: چهار هزار و 842 شهروند لرستانی در مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که کار استعلام و بررسی پرونده آن‌ها در دست انجام است.

وی افزود: پنجمین مرحله ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از روز چهارشنبه 19 خردادماه هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و نورآباد آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: علاقه‌مندان به دریافت مسکن ملی در شهرهای یادشده با مراجعه به سامانه طرح و مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند که در ازنا 314 نفر، الیگودرز 395، بروجرد دو هزار و 191، دورود یک‌هزار و 81 و نورآباد 861 نفر متقاضی این مسکن‌ها شده‌اند.

کرم‌الهی تصریح کرد: از مجموع ثبت‌نامی‌های جدید تاکنون استعلام سبز فرم (ج) دو هزار و 255 نفر انجام و درخواست 351 نفر رد شده و دو هزار و 317 نفر در انتظار تأیید استعلام هستند، 110 نفر انصراف داده و عده‌ای نیز تأیید نهایی یا اولیه شده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم لرستان در اقدام ملی مسکن تاکنون بیش از 10 هزار واحد تعیین شده است، گفت: در مراحل قبلی طرح اقدام مسکن ملی نیز 37 هزار و 500 نفر در لرستان ثبت‌نام کرده بودند که بعد از پالایش حدود هشت هزار و 300 نفر آن‌ها واجد شرایط بود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: تاکنون سه هزار و 500 نفر در استان واریز 40 میلیون تومان وجه اولیه طرح مسکن ملی را انجام داده‌اند، کار ساخت‌وساز واحدها در خرم‌آباد و بروجرد شروع شده و برای مابقی شهرستان‌های استان در مرحله طراحی و جانمایی است.

کرم‌الهی مبنای انتخاب شهرها برای نام‌نویسی جدید را تعداد متقاضیان مراحل ثبت‌نام قبلی و تأمین زمین اعلام کرد و گفت: همچنین مبلغ 40 میلیون تومان وجه اولیه از آن دسته متقاضیانی که پیامک تأیید نهایی را دریافت کرده‌اند تا زمان تأمین زمین مناسب، دریافت نخواهد شد؛ چراکه تا جانمایی مناسب طرح، نمی‌توان مبالغی از مردم دریافت کرد.

شناسه خبر 43741