شناسه خبر:43743
1400/5/4 10:01:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌ است، به‌طوری که سال 99 توانستیم تنها سه ماه با شرایط سختی آموزشگاه‌ها را باز کنیم و از ابتدای سال 1400 نیز دو هفته است که بازگشایی شده‌اند.

یاور محمدی روز گذشته درخصوص وضعیت فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ایام کرونایی اظهار کرد: مجموعه فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر آموزش مهارتی است.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشوری زیر نظر وزارت کار است که آموزش، سنجش و صدور گواهی‌نامه و تأیید صلاحیت جزء سه محور اساسی کار سازمان است که متناسب با رسالتی که برعهده دارد، کار انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای بین‌المللی است، اگر فردی توان کار داشته باشد، با آشنا شدن با بازار کار، شانس بسیار بالایی در اشتغال خواهد داشت.

محمدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را جزء مجموعه سازمان‌های دانست که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌ است و افزود: مجموعه فعالیت‌های سازمان در حوزه مهارت‌آموزی است که باید بیشتر به‌صورت مستقیم و حضوری ارائه شود. به‌طوری که سال 99 توانستیم تنها سه ماه با شرایط سختی آموزشگاه‌ها را باز کنیم و از ابتدای سال 1400 نیز دو هفته است که بازگشایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه حدود 400 حرفه آموزش داده می‌شود که متناسب با حرفه‌های آموزشی دوره‌های 120 ساعته، 150، 300، 600 ساعته و غیره ارائه می‌شود.

محمدی در پایان گفت: امروز مهارت‌آموزی یک ضرورت زندگی است و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای پیش‌نیازی برای اشتغال محسوب می‌شود.

 

شناسه خبر 43743