شناسه خبر:43750
1400/5/4 10:18:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی استانداری ایلام از افزایش 15 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ایلام در سال جاری خبر داد.

جهانگیر رستم‌زاد با قدردانی از همه عواملی که در فرایند تولید مرغ در استان دخیل هستند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، مدیریت، همفکری و همراهی همه دستگاه‌ها چالش خاصی در حوزه عرضه مرغ در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: طبق برنامه‌ریزی بع عمل آمده، توزیع مرغ در ماه‌های آینده نه تنها نیاز استان را تأمین می‌کند، بلکه می‌توان مازاد آن‌ را نیز به استان‌های همجوار صادر کرد.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر پلمب و جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز مرغ در استان، از دامپزشکی استان خواست برابر قوانین و مقررات نسبت به جمع‌آوری مکان‌هایی که افراد اقدام به زنده‌فروشی مرغ می‌کنند، اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه مزارع جوجه‌ریزی باید با قیمت مصوب مرغداری‌ها را تأمین کنند، گفت: در استان‌های دیگر اتحادیه‌های مرغداران پیگیر دریافت جوجه‌ریزی و نرخ‌های تعیین شده هستند، ضرورت دارد در استان نیز این ساز‌و‌کار فراهم آید.

رستم‌زاد با بیان اینکه ارسال هرگونه مرغ کشتار روز به خارج استان تا 15 مرداد ممنوع است، گفت: دستگاه‌های متولی، بازرسی و نظارت در این زمینه اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

وی در پایان با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی و تشکر از تعامل و همراهی انبارداران، گفت: خوشبختانه در ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی در استان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد و مرغ و گوشت منجمد، گندم، شکر، برنج و.. به مقدار کافی ذخیره‌سازی شده است.

شناسه خبر 43750