شناسه خبر:46456
1400/7/7 09:36:47

سپهرغرب، گروه گردشگری: تایلند مدت زمان قرنطینه برای مسافران واکسینه‌شده‌ای را که به این کشور سفر می‌کنند به یک هفته کاهش می‌دهد.

مقام‌های تایلند اعلام کردند در راستای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری این کشور، از ماه اکتبر مدت زمان دوران قرنطینه برای مسافران واکسینه‌شده به هفت روز کاهش پیدا می‌کند.

تایلند پیش از همه‌گیری‌ کرونا سالانه حدود 40 میلیون بازدیدکننده جذب می‌کرد، اما محدودیت‌های سفری کرونایی صنعت گردشگری این کشور را با مشکل مواجه کردند تا در نهایت اقتصاد این کشور به بدترین وضعیت در 20 سال اخیر رسید.

حالا مقام‌های این کشور با وجود درگیر بودن با موج سوم ابتلا به کرونا که بر اثر نوع دلتا شدت پیدا کرده است، تلاش می‌کنند مرزهای این کشور را باز کنند.

مقام‌های تایلند اعلام کردند از روز جمعه، مسافرانی که گواهی واکسینه‌بودن کامل در برابر ویروس کرونا را ارائه کنند می‌توانند به جای 14 روز، هفت روز را در قرنطینه سپری کنند.

مسافران بدون گواهی واکسن نیز درصورتی که با هواپیما وارد تایلند شده باشند باید 10 روز در قرنطینه بمانند و اگر از طریق زمینی وارد این کشور شده باشند مدت قرنطینه آن‌ها 14 روز خواهد بود.

 

  همه مسافران دست کم به دو نتیجه آزمایش کرونا احتیاج دارند.

این تغییر قوانین برنامه «سندباکس» در «پوکت» را نیز شامل می‌شود. این برنامه که از ماه جولای اجرا شد از نخستین اقدامات تایلند برای آغاز دوباره گردشگری بود. در راستای این برنامه، گردشگران واکسینه‌شده، بدون نیاز به سپری کردن قرنطینه در هتل، پس از 14 روز اقامت در این جزیره و ارائه سه آزمایش منفی کرونا می‌توانند به تمام نقاط تایلند سفر کنند. در نتیجه محدودیت 14 روزه از روز جمعه به هفت روز کاهش پیدا می‌کند.

مسئله‌ای که برنامه‌های تایلند برای رونق بخشیدن به گردشگری کشور را با مشکل مواجه می‌کند توصیه‌های کشورهایی همچون بریتانیا و آمریکا به شهروندان‌شان برای سفر نکردن به این کشور با توجه به آمار بالای ابتلا به کرونا در آن است.

تایلند همچنان روزانه بیش از 10هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت می‌رساند.

شناسه خبر 46456