شناسه خبر:47005
1400/7/22 10:11:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل استاندارد ایلام گفت: در نیمه‌ی نخست امسال 45 هزار و 745 تن کالای استاندارد در قالب 643 فقره پرونده صادراتی از مرز مهران صادر شدند.

مهناز همتی گفت: هرساله 22 مهر روز استاندارد در ایران است که از طرف سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) شعاری تحت عنوان چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر در نظر گرفته شده و اگر بخواهیم به سمت و جهتی امن‌تر برویم باید از مبناهای خاص و ویژه استفاده کنیم.

وی افزود: فلسفه انتخاب شعار این است که راهکار خیلی از موارد و رفع معضلات توجه و عمل به استانداردهای بین‌المللی است.

مدیرکل اداره استاندارد ایلام گفت: در نیمه نخست امسال برای اولین بار، دو محصول دانش بنیان گواهی استاندارد آنی دریافت کردند و ظرفیت آن وجود دارد که این اتفاق برای سایر محصولات دانش بنیان نیز تکرار شود.

همتی تصریح کرد: محصولات دانش بنیان برای صادرات و تجارت از گواهی استاندارد استفاده می‌کنند و گواهی استاندارد سبب می‌شود تا محصول مورد پسندتر باشد.

مدیر کل استاندارد ایلام در ادامه به برخی از آمار‌های 6 ماهه نخست امسال در رابطه با این اداره کل اشاره کرد و گفت: در نیمه‌ی نخست امسال 45 هزار و 745 تن کالای استاندارد در قالب 643 فقره پرونده صادراتی از مرز مهران صادر شدند.

وی ادامه داد: همچنین صدور 205 فقره گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور، 8 فقره گواهی تاییدیه تجهیزات بازی، صدور و تمدید 24 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد و 1452 فقره بازرسی از مراکز تولید و عرضه در بحث ارزیابی انطباق است.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: در بحث آسانسور و گواهی تایید ایمنی نیاز است که بازرسی‌های ادواری انجام شود اما مردم این بازرسی‌ها را جدی نمی‌گیرند و تنها به همان بازرسی اولیه برای صدور گواهی ایمنی اکتفا می‌کنند که در این رابطه باید بدانیم که ساختمان‌های فاقد گواهی ایمنی آسانسور، نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

همتی در ادامه به اقدامات حقوقی این اداره کل در نیمسال اول 1400 اشاره کرد و گفت: طی شش ماه گذشته، 5 فقره پرونده حقوقی و 2 واحد تولیدی و صنفی متخلف به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

مدیر کل استاندارد ایلام در پایان به موضوعات مربوط به جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته، 657 فقره آزمون نازل جایگاه عرضه سوخت مایع، 103 فقره آزمون باسکول‌های وسایل جاده‌ای و 12 فقره از مجموع 23 جایگاه عرضه سوخت CNG در استان طی 6 ماه گذشته استاندارد‌سازی شده‌اند که این موارد در قالب فعالیت‌های مربوط به اوزان و مقیاس‌ها قرار می‌گیرد.

 

شناسه خبر 47005