شناسه خبر:47043
1400/7/24 09:13:40

   چند درصد دولت خروجی دانشگاه امام صادق است؟

بررسی اولیه نشان می‌دهد که مجموعه 66 درصد از انتصابات در دولت آیت‌الله رئیسی متعلق به فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) بوده است؛ حضور طیف زیادی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سطوح بالای مدیریتی انتقادات بسیاری را نسبت به رسوخ نگاه باندی و گروهی در دولت میان نیروهای انقلابی برانگیخته بود که معتقد بودند دولت از ظرفیت‌های سایر افراد و کسانی که شایسته‌تر هستند، استفاده نمی‌کند.

 

   پیام ترکیه به ایران درباره افزایش نفوذ اسرائیل در آذربایجان

در ادامه تحرکات اسرائیل در آذربایجان، اسرائیل درحال ساخت چند شهرک هوشمند در این کشور است و اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها درحال ساخت چند شهرک هوشمند در آذربایجان هستند؛ معنای شهرک هوشمند شهرک‌های امنیتی با هدف جمع‌آوری اخبار و انجام عملیات امنیتی و تروریستی است، البته ترکیه دراین‌باره احساس نگرانی کرده و گفت‌وگوهایی را با ایران آغاز کرده است.

 

   درخواست ژاپن از ایران درباره طالبان

شنیده‌ شده وزیر خارجه ژاپن در سفر خود به ایران با اشاره به نگرانی و دغدغه دولت متبوع خود نسبت به حوادث و تحولات افغانستان، خواستار نقش پُررنگ ایران در مهار طالبان شده است؛ وی همچنین بر ضرورت نقش‌آفرینی ایران در تأمین امنیت دریانوردی و امنیت رفت‌وآمد در خلیج فارس تأکید کرده است.

 

   زمان و جزئیات برگزاری دور هفتم مذاکرات وین

شنیده‌ها حکایت از این دارد که برنامه‌ریزی‌هایی برای اعزام تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به وین برای حضور در دوره هفتم مذاکرات صورت گرفته است؛ براساس این خبر قرار است گروه ایرانی به سرپرستی سیدعباس عراقچی، معاون سابق سیاسی وزارت امور خارجه تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به وین اعزام شود. برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته درحالی‌ است که همچنان برخی از مسئولان و کارشناسان معتقدند هنوز برای ورود به مذاکرات زود است و بازگشت ایران به میز مذاکرات باید در شرایطی صورت پذیرد که قدرت کافی در کشور تأمین شده تا منجر به تثبیت حقوق ایران شود.

 

   ترفند واردات خودروهای لوکس به کشور

برخی از سفارتخانه‌های کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس که سال گذشته در همین ایام مشغول واردات خودروهای خارجی بودند، دوباره درحال رایزنی برای واردات خودروهای خارجی هستند. خودروهای وارداتی توسط سفارتخانه‌های خارجی بعد از یک سال استفاده در سفارتخانه توسط کارکنان آن به فروش می‌روند و دوباره خودروهای جدید 2010 سفارتخانه‌های کشورهای عربی حاضر در ایران بیشترین تقاضا را برای واردات خودروهای لوکس داشتند.

 

   وعده جدید روس‌ها برای ارسال واکسن به ایران

درحالی‌که روس‌ها قول ارسال ماهیانه چهار میلیون واکسن را داده بودند، به وعده خود عمل نکردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه بیشترین قرارداد کشورمان جهت خرید واکسن کرونا از کشور روسیه بوده، اما با توجه به قوانین داخلی این کشور که مانع فروش واکسن پیش از واکسیناسیون داخلی شده و همچنین اهمال و کم‌کاری سفارت ایران، میزان بسیار کمی واکسن اسپوتنیک‌وی تاکنون وارد شده است، با وجود این شرایط، اخیراً مذاکراتی با طرف روس برای خرید ورژن دیگر واکسن اسپوتنیک لایت صورت گرفته‌ است.

شناسه خبر 47043