شناسه خبر:47079
1400/7/24 10:53:10

سپهرغرب، گروه کار و دانش: محققان در یک شرکت دانش بنیان «کولین کلراید» که ماده اساسی برای رشد طیور است را به تولید رساندند.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: پس از تحقیقات گسترده در این شرکت موفق به تولید «کولین کلراید» به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای رشد مطلوب حیوانات به خصوص طیور شدیم و بزودی کارخانه تولید انبوه آن راه اندازی می‌شود.

مرتضی یوسفی با بیان اینکه کولین کلراید مکمل غذای دام است که تاییدیه دانش بنیان کسب کرده است، گفت: این محصول در خلوص بالا کاربرد دارویی نیز دارد و می‌تواند در عرصه درمانی هم به کار گرفته شود. در این راستا نیاز است تا کولین کلراید به خلوص حدود 98 درصد برسد. برای استفاده از کولین کلراید برای ترکیب کردن با ذرت و نهاده دامی این محصول به خلوص حدود 70 درصد می‌رسد.

این فعال دانش بنیان خاطر نشان کرد: کمبود کولین کلراید علاوه بر کاهش رشد، در طیور باعث بروز پروسیس می‌شود از این رو تولید این ماده می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

یوسفی افزود: سالانه حدود 12 هزار تن کولین کلراید وارد کشور می‌شود که با راه اندازی کارخانه تولید کولین کلراید می‌توان در این عرصه به سمت خودکفایی حرکت کرد. قیمت هر کیلو از این محصول حدود 5 دلار است اما در این شرکت با قیمتی حدود یک دلار تولید می‌شود.

شناسه خبر 47079