شناسه خبر:47081
1400/7/24 10:57:21

سپهرغرب، گروه کار و دانش: خودروی پرنده «ایراسپیدر» که می‌تواند در 2.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت برساند، برای نخستین بار یک تست دوتایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

پرواز آزمایشی دو هواپیمای بی سرنشین ایراسپیدر آخر سپتامبر و در آسمان مکانی که نام آن فاش نشده واقع در نزدیکی آدلاید در جنوب استرالیا انجام شده است. این نخستین باری است که دو هواپیمای بی‌سرنشین همراه یکدیگر در آسمان پرواز می‌کنند.

این رویداد دستاورد مهمی است زیرا ایر اسپیدر برای رقابت با وسایل نقلیه هوایی دیگر طراحی شده است. وسیله نقلیه هوایی این شرکت در حقیقت یک اکتاکوپتر برقی یا ترکیبی از هلی کوپتر، جت جنگنده و خودروی مسابقه فورمول یک است.

مدلی که در این آزمایش شرکت کرد سومین نمونه اولیه اکتاکوپتر مذکور به نام Mk3 است که در ماه فوریه رونمایی شده بود و هم اکنون در مرحله آزمایش است.

قرار است نخستین ایراسپیدر برقی سرنشین دار در 2022 میلادی رونمایی شود.Mk3 دارای 8 پروانه و جنس بدنه آن از فیبر کربنی است. این وسیله نقلیه می‌تواند حداکثر با سرعت 75 مایل برساعت حرکت کند.

با توجه به اینکه سرعت این وسیله نقلیه هوای در 2.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند،Mk3 از لامبورگینی Huracan Evo و فراری 812 Superfast سریع‌تر است.

 

شناسه خبر 47081