شناسه خبر:47232
1400/7/27 10:01:27

سپهرغرب، گروه زیست‌بوم: مگس فانوس خالدار حشره‌ای است که با تغذیه از شیره بیش از 70 گونه گیاهی زندگی می‌کند و آن‌ها را مستعد بیماری کرده و باعث تخریب سایر عناصر طبیعی می‌شود.

وجود نوعی حشره در برخی نقاط آمریکا منجر به قرنطینه کشاورزان شده است.

مگس فانوس خالدار (Lycorma delicatula)، هفت سال پیش به ایالات متحده و سال گذشته به شهر نیویورک رسید. این حشره با تغذیه از شیره بیش از 70 گونه گیاهی زندگی می‌کند و آن‌ها را مستعد بیماری کرده و باعث تخریب سایر عناصر طبیعی می‌شود.

نیویورک تایمز گزارش کرده است که این حشرات بلافاصله در فهرست تحت تعقیب محیط‌بانان محلی قرار گرفتند.

رونیت بندوید وال؛ مدیر باغبانی باغ گیاه‌شناسی بروکلین می‌گوید: هیچ موجودی نمی‌تواند در طبیعت با آن‌ها مبارزه کند و هیچ سموم آلی برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد، بنابراین اگر یکی از آن‌ها را مشاهده کردید آن را له کنید.

در پنسیلوانیا موضوع آنقدر جدی شده که دستور قرنطینه و درمان در برابر آسیب‌های این حشره خالدار را صادر کرده‌اند. جریمه و حتی مجازات احتمالی کیفری برای کسانی که از پرتوکل‌های اعلام شده تخطی کنند، در نظر گرفته شده است.

دپارتمان کشاورزی ایالت نیویورک با توجه به علاقه مگس فانوس دریایی به انگور و همه خطرات ناشی از آن برای تاکستان‌ها از مردم خواسته که فراتر از مقابله با این حشره رفته و عملیات شناسایی را نیز انجام دهند.

این دپارتمان در توصیه‌ نامه‌ای از مردم خواسته «وقتی به نمونه‌ای برخورد کردند یک نمونه از آن را جمع آوری کنند، آن را در کیسه‌ یا شیشه‌ای قرار دهند، سپس با اشاره به «خیابان» و محل مشاهده این جانور، آنرا تحویل بخش‌های مربوطه دهند.

طبق بررسی‌های انجام شده هنوز خبری از وجود این حشره در منطقه آسیا مشاهده نشده است.

شناسه خبر 47232