شناسه خبر:47336
1400/7/29 09:29:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه امسال 60 هکتار به اراضی زیر کشت زعفران در این استان اضافه شد، گفت: میزان سطح کشت این محصول اکنون به 417 هکتار رسیده است.

«منصور احمدی» روز چهارشنبه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک‌هزار و 700 کیلوگرم محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در کرمانشاه از اواسط شهریورماه شروع شده و هم‌اکنون به اتمام رسیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان امسال در راستای کمک به کشاورزان 120 تُن پیاز زعفران با اعتباری بالغ‌بر 19 میلیارد ریال را بین زعفران‌کاران توزیع کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: به‌جز شهرستان‌های قصر شیرین و سرپل ذهاب، کشت زعفران در دیگر نقاط استان انجام می‌شود.

وی گفت: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه نخست آبان‌ماه شروع می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

احمدی افزود: براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته با تست‌های آزمایشگاهی زعفران تولیدی کرمانشاه در زمره انواع باکیفیت زعفران به‌شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران‌های مرغوب است.

اکنون قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار بین هشت میلیون و 500 هزار تومان تا 14 میلیون تومان است که زعفران نگین در بازار بین 10 میلیون تا 14 میلیون تومان و زعفران پوشال بین 10 میلیون تا 11 میلیون تومان است.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار تُن انواع محصولات از آن برداشت می‌شود.

 

شناسه خبر 47336