شناسه خبر:48670
1400/8/30 10:03:48
سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد خبر داد؛

احیای کارخانه آسفالت برای درآمد پایدار

سپهرغرب، گروه شهر - طاهره ترابی‌مهوش: بدون تردید سیاست‌گذاری و مدیریت شهرها بدون مشارکت مردم و به‌کارگیری روش‌های نوین مدیریت امکان‌پذیر نیست؛ دراین‌بین شورای شهر یکی از نهادهایی است که با حضور نمایندگانِ شهروندان، مشارکت مردم را در سیاست‌گذاری و مدیریت شهری فراهم می‌کند.

درواقع شورای شهر به‌مثابه پارلمان شهری است و وقتی این اسم خاص مطرح می‌شود سیاست‌گذاری، تألیف و تصویب قوانین، در ذهن تداعی می‌شود. سیاست‌گذاری یا با کمی ارفاق، برنامه‌ریزی در شورای شهر به ما این را می‌گوید که باید با استفاده از اطلاعات موجود، بررسی نقاط ضعف و قدرت، فرصت‌ها و آسیب‌ها، نیازسنجی و آینده‌پژوهی، استفاده از تجارب و نظر صاحب‌نظران، افقی برای توسعه شهر ترسیم و البته راه‌های دستیابی و رسیدن به آن را طبق واقعیت‌ها پیش‌بینی کرد.

براین اساس با توجه به اهمیت موضوع برآن شدیم در پی بررسی اولویت برنامه‌ریزی شوراهای شهر این بار با سخنگوی شورای شهر اسدآباد گفت‌و‌گویی را ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

حمیدرضا مرادی‌ضمیر با بیان اینکه از نخستین روزهای آغاز به کار شورای ششم اولویت‌های کار شورا بر مبنای خواسته و نیاز شهروندان اسدآبادی پایه‌ریزی شد گفت: درواقع برآن شدیم تا با بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و در عین احصای نیازمندی‌ها نسبت به اولویت‌بندی پروژه‌ها اقدام کنیم.

وی با تأکید براینکه نخستین پروژه مورد نیاز بر اساس خواست مردم، احداث سینما در اسدآباد بود تشریح کرد: البته مقدمات این پروژه در دوره پنجم شورا انجام شده بود اما در این دوره جانمایی پروژه انجام شد و طراحی آن نیز در دست اقدام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه برای این پروژه توافقات لازم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تبع آن شهرستان صورت گرفته است ابراز کرد: این توافقنامه با حضور شهردار و فرماندار به امضا رسید.

مرادی‌ضمیر با تأکید براینکه پروژه ساخت سینما در حال حاضر در مرحله کلنگ‌زنی قرار گرفته و اعتبار در نظر گرفته شده برای نخستین گام چیزی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است ابراز کرد: دیگر پروژه مورد نیاز شهروندان اسدآباد احداث سایه‌بان و غسالخانه جدیدی در آرامستان این شهر بود، متأسفانه طی سال‌های اخیر مکان مناسبی برای اقامه نماز میت وجود نداشت و مردم در سرما و گرم بدون داشتن سرپناه به اقامه این فریضه می‌پرداختند پس با ایجاد سایه‌بان علاوه بر مهیا کردن فضا برای اقامه نماز در واقع محلی برای اجرای مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فراهم شد و مردم از گزند برف و باران زمستانی و آفتاب تابستانی در امان خواهند ماند.

وی با تأکید براینکه پروژه و اولویت بعدی راه‌اندازی و احیای کارخانه آسفالت اسدآباد پس از 20 سال بود، ابراز کرد: براین اساس نیازهای شهر تأمین شده و درآمدی پایدار برای شهر مهیا می‌شود.

این عضو جوان شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شهر از برنامه‌های بلندمدت شورای اسلامی شهر اسدآباد است، بیان کرد: به همین منظور احیا و راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرستان از نقش مؤثری در تحقق این برنامه برخوردار است.

مرادی‌ضمیر با تأکید براینکه طی سال‌های گذشته چند میلیارد تومان اعتبار برای احیای این مجتمع اختصاص یافته اما کاری از پیش برده نشده است، اذعان کرد: متأسفانه در حال حاضر چندین میلیارد تومان اعتبار لازم است.

* اسدآباد دارای 6 تا 7 هزار کامیون

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احیای کارخانه آسفالت هستیم، تشریح کرد: جذب سرمایه‌گذار برای شهر خودرو نیز از دیگر اولویت‌هایی است که دنبال می‌شود.

وی افزود: این اولویت از آنجا نشأت می‌گیرد که شهر اسدآباد یک شهری کامیونی است و بیش از 6 تا 7 هزار کامیون در آن وجود دارد بنابراین به‌دنبال آن هستیم که این مجموعه را در نزدیکی کمربندی احداث کنیم.

سخنگوی شورای شهر اسدآباد با بیان اینکه شهر خودرو از یک‌سو نیاز اقامتی و تفریحی کامیون‌داران را مرتفع کرده و از طرفی می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری بدل شود، اظهار کرد: پروژه اولویت‌دار بعدی اتمام پروژه نیمه‌کاره جاده سلامت است.

مرادی‌ضمیر ادامه داد: به همت مسئولان و شهرداری و با حمایت شورای شهر به‌دنبال آن هستیم این پروژه بزرگ را که از جنب دانشگاه سید جمال تا پارک جنگلی امتداد پیدا می‌کند طی چند سال به اتمام برسانیم.

   پیشرفت کند جاده سلامت

وی میزان پیشرفت پروژه را اندک و چیزی حدود 15 تا 20 درصد دانست و عنوان کرد: یقیناً بنا به بزرگ بودن پروژه این مهم نیازمند هزینه‌کرد بالا بوده و پروژه چندساله خواهد بود.

وی با تأکید براینکه امید است این پروژه تا پایان دوره ششم شورای شهر به اتمام برسد خاطرنشان کرد: در خصوص فضای سبز شهری نیز احداث چند پارک، ترمیم چندین بوستان و ایجاد فضای سبز در میادین و رفوژ خیابان‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

   ایجاد توازن در ارائه خدمات اولویت ماست

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد ارائه خدمات شهری به‌صورت متوازن را از اصلی‌ترین وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: نباید به هیچ دلیلی در ارائه آن وقفه ایجاد شود، یکی از اولویت‌های ما توجه به این مقوله مخصوصاً در مناطق حاشیه‌ای است.

مرادی‌ضمیر افزود: بر این اساس ایجاد فضای سبز و پارک‌های محله‌ای و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رنگ‌آمیزی معابر، ساماندهی المان‌های شهری، روشنایی معابر، ساماندهی آب‌نماها، ورودی‌های شهر و حاشیه‌های کمربندی، ترمیم و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس شهری و ساماندهی پل‌های عابر پیاده از مواردی است که در حوزه زیباسازی باید به آن توجه و در کوتاه‌مدت به آن رسیدگی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد با تأکید بر لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته شهری ابراز کرد: مسئله اینجاست که انتظار می‌رفت طرح جامع شهری به‌منظور توسعه پایدار شهری ایجاد برخی زیرساخت‌های خدماتی، رفاهی و تجاری را به مناطق حاشیه‌ای سوق دهد اما به دلیل برخی کم‌کاری‌ها و درعین‌حال سهل‌انگاری‌ها این‌گونه نشد، ابراز کرد: ما به‌دنبال آن بودیم که توسعه زیرساخت‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این مناطق نمود بیشتری پیدا کند اما متأسفانه این مهم محقق نشد.

مرادی‌ضمیر تأکید کرد: ایجاد توازن در مدیریت شهری سبب می‌شود تا مناطق کم‌برخوردار و مناطق پربرخوردار به یک اندازه از ارائه خدمات شهرداری بهره‌مند شوند که این مهم در ایجاد رضایتمندی و جلب مشارکت بیشتر شهروندان مؤثر واقع می‌شود.

مع‌الوصف با توجه به آنچه گفته شد خوشبختانه برنامه‌های ترسیم‌شده و احصای نیاز شهروندان از سوی شورای شهر اسدآباد یک گام مؤثر در مسیر رسیدن به توسعه پایدار در این شهر خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده با نظارت عالی شورای شهر توسط شهرداری و به نحو احسن به منصه ظهور رسیده و در حد حرف و بحث و روی کاغذ باقی نماند زیرا امروز دیگر زمان زیب سخن گفتن نیست بلکه مردم به‌دنبال تحقق شعار و حرف‌ها در عمل هستند بنابراین انتظار می‌رود به‌واقع کارخانه آسفالت این شهر به معنای واقعی احیا و وارد چرخه تولید شود تا به لحاظ اقتصادی شاهد باز شدن دریچه‌ای به سوی اقتصاد پویا در شهر باشیم.

شناسه خبر 48670