شناسه خبر:48860
1400/9/3 10:34:01

سپهرغرب، گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ایجاد رشته‌های جدید در شاخه کاردانش خبر داد و گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای محرک اصلی اقتصاد هستند.

مصطفی آذرکیش گفت: به عنوان مثال دو رشته «حمل‌ونقل ریلی» ایجاد شد و سومین رشته در این حوزه نیز در حال نهایی شدن است. رشته‌های حمل‌ونقل ریلی با مشارکت شرکت راه آهن زیرنظر وزارت راه‌وشهرسازی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: رشته «خدمات فروشگاهی» با همکاری و مشارکت اتاق اصناف ایران، رشته «محیط‌بانی» با هماهنگی و مشارکت سازمان حفاظت از محیط‌زیست راه‌اندازی شد. رشته «بهداشت دام عشایر و روستا» با مشارکت سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی راه‌اندازی و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد. همچنین رشته «بازیافت مواد و انرژی» را با مشارکت سازمان‌ دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور داشتیم. آذرکیش گفت: موافقت‌های اولیه اخذ شده و فعلا در مرحله کارشناسی است. مکاتبات و پیگیری‌هایی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در این زمینه انجام شده است. امروز بورس، بانک و بیمه، نیاز بازار کار است و ایجاد رشته‌های جدید می‌تواند به این تقاضا پاسخ دهد.

شناسه خبر 48860