شناسه خبر:48991
1400/9/7 09:49:40

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های زیاد، فوق‌العاده مناطق جنگی به کارکنان لشگری و کشوری استان‌های کرمانشاه، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان‌غربی اختصاص یافت.

«علی رضایی» روز شنبه اظهار کرد: به جهت جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین و پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی، طی دو جلسه حضوری این موضوع را با سرلشکر باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح پیگیری کردم.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به‌جای اضافه شدن چهار شهرستان باقی‌مانده استان کرمانشاه (کنگاور، صحنه، هرسین و سنقر) به شهرهای مشمول مزایای جنگی و به پیشنهاد وزیر، پنج استان غربی نماد مرزی تشخیص داده شد و در پیشنهاد اولیه قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: طی روزهای اخیر و پس از برگزاری جلسه شورای عالی نیروهای مسلح، خوشبختانه حق مناطق جنگی به تمام کارکنان لشگری، کشوری و بازنشستگان استان‌های مزبور تعلق گرفت.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و یک‌هزار و 750 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

همچنین تقدیم 850 زن شهیده، یک‌هزار و 550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، از آنِ کرمانشاه است.

بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه ازجمله مرصاد، بازی‌‌دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر 10 و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

شهرستان کنگاور نیز در دوران دفاع مقدس بارها مورد تهاجم هواپیماهای رژیم بعثی قرار گرفته و ده‌ها نفر از اهالی این شهرستان شهید و جانباز شدند.

 

شناسه خبر 48991