شناسه خبر:49001
1400/9/7 10:37:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اختصاص دو هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان اختصاص یافت.

عرفان مرادی اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان دو هزار و 870 میلیارد ریال از منابع مختلف در بودجه 1400 پیش‌بینی شده که تاکنون حدود 624 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب)، جاده مریوان- سنندج، طرح چهارخطه کردن گردنه صلوات‌آباد (محور سنندج - همدان)، احداث چهار خطه بیجار - دیواندره و چهارخطه سقز- بانه است.

مرادی در خصوص طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که از 416 کیلومتر طول این بزرگراه حدود 320 کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 155 کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک‌هزار و 328 کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از 33 هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تأمین اعتبار انتظار می‌رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

شناسه خبر 49001