شناسه خبر:49151
1400/9/10 09:38:06

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: شهردار بهار با بیان اینکه طی سه ماهی که بنده در خدمت مردم شهر بهار بوده‌ام یکی از اولویت‌ها پیگیری تحقق درآمد پایدارو ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بوده است گفت: نخستین مسئله این بود که سرانه اسمی بهار به دلیل کم بودن میزان بودجه پایین بود لذا با بررسی‌های کارشناسی و شناسایی ظرفیت‌ها لایحه متمم بودجه به شورای اسلامی شهر بهار ارسال و منطبق با این لایحه چیزی حدود 70 درصد به بودجه شهرداری بهارافزوده شد.

شهر به عنوان پیجیده‌ترین مصنوع دست بشر نیازمند مدیریت بادارا بودن طیفی از تخصص‌ها و ادراکات است،امروزه مدیریت شهرها تحول یافته است، زیرا شهرها برای رفاه و آسایش بیشتر شهروندان مدیریت می‌شوندبه طوریکه مدیریت شهری نقش مهمی در موفقیت و برنامه‌ها و طرح‌های توسعه شهری بر عهده دارند این موضوع به‌خصوص در ارتباط با توسعه شهری اهمیت بیشری پیدا می‌کند.توسعه پایدار ارائه راه حل‌هایی در مقابل الگوی سنتی، کالبدی و اجتماعی،اقتصادی توسعه را شامل‌ می‌شود، که بتواند از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب اکوسیتم‌ها، رواج بی‌عدالتی‌ها،آلودگی، افزایش بی‌رویه جمعیت و پایین آمدن کیفیت زندگی انسان‌ها جلوگیری کند دراین بین شهرداری‌ها نقش موثری را در بین ارگان‌های متولی حوزه مدیریت شهری ایفا می‌کنند لذا پرداختن به برنامه‌ها و رصد اهداف تعریف‌شده شهرداری‌ها می‌تواند چشم‌اندازی از توسعه پایدار شهری را در بخش‌های مختلف ترسیم کند بر این اساس از آنجایی‌که شهر بهار باداشتن پتانسیل‌های مختلف یکی از شهرهای مهم شهرستان بهار به حساب می‌آید بر آن شدیم تا گفت‌وگویی را با مهدی مجیدی شهردار این شهر ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

شهردار بهار با بیان اینکه طی سه ماهی که بنده در خدمت مردم شهر بهار بوده‌ام یکی از اولویت‌ها پیگیری تحقق درآمد پایدارو ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بوده است گفت: نخستین مسئله این بود که سرانه اسمی بهار به دلیل کم بودن میزان بودجه پایین بود لذا با بررسی‌های کارشناسی و شناسایی ظرفیت‌ها لایحه متمم بودجه به شورای اسلامی شهر بهار ارسال و منطبق با این لایحه چیزی حدود 70 درصد به بودجه شهرداری بهارافزوده شد.

  بودجه 20 میلیاردی به 34 میلیارد تومان ارتقا یافت

مهدی مجیدی افزود: بدین‌ترتیب بودجه 20 میلیارد تومانی به 34 میلیارد تومان افزایش یافت تا پاسخگوی هزینه‌ها جاری و عمرانی شهر باشد.

وی با بیان اینکه درخصوص پروژه‌ها نیز به محض استقرار در بحث انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه آسفالت ورود جدی داشتیم ابرازکرد: علیرغم اینکه بنده شهریور ماه شهردار بهار شدم و به لحاظ شرایط جوی امکان مانور زیادی برای پروژه‌های حوزه آسفالت نبود توانستیم طی دوماه فصل کاری چیزی حدود دو هزار تن آسفالت در معابر شهری ریخته و درعین حال در عرصه لکه‌گیری حفاری انجام شده نیز اقدام کردیم.

مجیدی با شاره به برخی معابر آسفالت ریزی شده عنوان کرد: کوچه‌های آذر، علی‌بیگی، جعفری از جمله معبری بودند که طبق برنامه آسفالت‌ریزی شدند.

*آسفالت‌ریزی نیازمند بودجه بیشتر در سال 1401

شهردار بهار با تاکید براینکه همچنان نیاز به آسفالت‌ریزی در معابر شهری بهار بسیار است ابراز کرد: براین اساس می‌بایست در بودجه سال آینده ارقام قابل‌توجهی دراین بخش پیش‌بینی شود.

  پیشرفت95 درصدی پروژه ساماندهی آب‌های سطحی

مجیدی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ساماندهی آب‌های سطحی نیز به عنوان یکی از اولویت‌ها طی چندماه اخیر با توجه به مسطح و افقی بودن شهر بهار در دستور کار قرار گرفت، اظهارکرد: درحال حاضر این پروژه پیشرفتی 95 درصدی را شاهد است و انتظار می‌رود پیش از آغاز بارش‌ها این پروژه به بهره‌برداری برسد.

شهردار بهار با اشاره به اجرای پروژه پیاده‌روسازی در خیابان فدائیان که جزء محلات کم‌برخوردار شهر بهار محسوب می‌شود بیان کرد: اجرای کندرو و جدول‌گذاری بلوار کشاورز از دیگر پروژه‌های انجام شده طی چند ماه اخیر است.

وی با تاکید براینکه آسفالت‌ریزی بلوار کشاورز در برنامه سال آتی شهرداری گنجانده شده، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مورد پیگیری در عرصه ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان و درعین حال پویایی اقتصاد شهری بحث برپایی بازارچه فصلی بودکه به مدت 10 روز انجام شد.

مجیدی با تاکید براینکه این بازارچه سوغات و مواد غذایی با استقبال بالایی روبه‌رو شد براین‌اساس به دنبال دائمی کردن این بازارچه هستیم و قرار است هر ماه یک کالای تخصصی در این بازارچه عرضه شود، ابراز کرد: ضرورت این مهم از آنجا مشخص می‌شود که بدانیم شهر بهار فاقد پاساژ و بازارچه عمومی است.

شهردار بهار درخصوص چگونگی برپایی این بازارچه ادامه داد: با هم‌فکری شورای شهر و در راستای سیاست‌های ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور و باهدف توسعه گردشگری و ایجاد شور و نشاط سوله شهرداری را مکانی برای برپایی نمایشگاه قراردادیم و حدود 30 غرفه با مشارکت کمیته ملی گردشگری خوراک ایران برای معرفی سوغات شهرهای مختلف برپا و غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران بهاری قرار گرفت.

مدیر ارشد شهری بهار با تاکید براینکه حوزه‌هایی همچون مبلمان شهری، تنظیف و نگهداری شهر، ساماندهی پارک‌ها و فضای سبز، تعویض تابلوها و علائم ترافیکی از دیگر اولویت‌ها بوده است ابراز کرد: برای سال 1401 باید بودجه مناسبی دراین بخش تعریف و به تصویب شورا برسد.

مجیدی،افزود: با توجه به اینکه بافت شهری بهار یک بافت سنتی است عمده پروژه‌های مورد نیاز در بخش جدول‌گذاری و آسفالت تعریف می‌شود و حتی با پایان گرفتن فصل آسفالت‌ریزی و تعطیلی کارخانه‌های آسفالت همچنان با بیس و مخلوط این مهم در شهر بهار توسط عوامل خدماتی درحال اجرا است.

وی با اشاره به پروژه مسکن ملی در شهربهار اذعان کرد: برای این طرح که با همکاری بنیاد مسکن دنبال می‌شود به افرادی که در مناطق کم‌برخوردار اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کنند وام قرض‌الحسنه با عنوان تامین مسکن اعطا خواهد شد.

شهردار بهار ادامه داد: پس شهرداری نیز در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود دراین گونه مناطق با دریافت مصوبه از شورا نسبت به اعطای تخفیفات پروانه ای اقدام خواهد کرد.

مجیدی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن پرداخت عوارض نوسازی از دیگر پروژه‌ها و اولویت‌های است که توسط شهرداری بهار دنبال می‌شود اذعان کرد: متاسفانه در شهرهای همچون بهار همچنان این مهم به صورت سنتی در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر همکاران بنده در بخش فناوری اطلاعات به دنبال بهره‌مندی از بخش خصوصی به دنبال طراحی این نرم‌افزار هستند تا از مراجعه حضور شهروندان برای پرداخت عوارض و اتلاف وقت آن‌ها جلوگیری به عمل آید گفت: این مهم علاوه بر پویایی بیشتر در روند اداری در تحقق درآمدهای پایدار شهری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

شهردار بهار افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذشده در راستای توسعه ساخت هتل و مهمانسرا در شهرستان بهار، شهرداری بهار تدابیر تخفیف عوارض برای ساخت هتل با مجوز تجاری برای سرمایه‌داران اندیشیده و امیدواریم شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای ایجاد مراکز تجاری فاخر در شان شهر بهار باشیم.

شناسه خبر 49151