شناسه خبر:49256
1400/9/13 09:44:43

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: بیش از 10 تن چوب آلات قاچاق دپو شده در سطح روستاهای جنگلی این شهرستان کشف و ضبط شد.

آزاد نامداری اظهار کرد: اولین مورد از کشف چوب آلات قاچاق مربوط به روستای سردوش است که نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در حین سرکشی و بازدید از منطقه انجام دادند.

وی افزود: محموله چوب آلات قاچاق دپو شده شامل گونه ممنوع‌القطع بید در اراضی جنگلی روستای سردوش به وزن تقریبی دو تن بود که بلافاصله توسط مأموران یگان حفاظت بارگیری و به محوطه اداره منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت از منابع طبیعی شهرستان مریوان یادآور شد: در پی بازدید سرزده نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از جنگل‌های روستای عصرآباد محل دپوی چوب آلات قاچاق شناسایی شد.

نامداری اضافه کرد: در این مکان بیش از 6 تن چوب از نوع درختان بید در محل کشف و با حضور پرسنل اداره شهرستان، محموله بارگیری و به محوطه اداره شهرستان حمل شد.

وی ادامه داد: عامل قطع این درختان جنگلی شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضائی به اداره منابع طبیعی شهرستان احضار شده است و پرونده وی بعد از پایان مراحل تحقیق و بررسی به مراجع قضائی ارسال می‌گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان افزود: درپی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود قطع درختان جنگلی در روستای بلکر، دو اکیپ از مأموران اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان به محل اعزام شدند.

نامداری افزود: پس از بازدید از محل دپوی چوب آلات قطع شده، مشاهده شدکه حدود دو تن چوب از گونه‌های ممنوع القطع در محل موجود بوده که بلافاصله اقدام به بارگیری و حمل آن به محوطه اداره شد.

وی یادآور شد: عامل قطع درختان جنگلی و دپوی آن‌ها شناسایی و جهت ارائه توضیحات و تشکیل پرونده قضائی به اداره منابع طبیعی احضار شد و بعد از تکمیل، پرونده تخلف به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

وی از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت درخواست کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های تخریب، تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع‌رسانی کنند

شناسه خبر 49256